× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۸,۱۲,۱۸
2139

حراج های غیر واقعی را به راحتی تشخیص دهید

هر ساله با نزدیک شدن به نوروز شاهد تبلیغات هیجانی و خوش رنگ و لعاب فروشنده ها برای تبلیغات اجناس خود با شعار حراج هستیم ، تبلیغاتی با شعار هایی مانند ، حراج آخر سال ، حراج ویژه نوروز ، حراج 50 درصد ، حراج واقعی و از این دسته شعار ها که معمولا مغازه دار ها با نصب تراکت یا رنگ کردن شیشه ی مغازه ی خود این شعار را برای مشتری ها و رهگذران در معابر به نمایش می گذارند.

اما از کجا باید بفهمیم که این شعار ها راست بوده و حراجی که ادعا میکند واقعا یک حراج و تخفیف ویژه برای ما در نظر گرفته است ، دروغ نمی گوید و نمیخواهد با شعار های الکی جیب مارا خالی کند؟

 

شاید تعجب کنید که بگوییم چاره ی این کار فقط یک چیز است و آن هم هوشیاری است ، بله هوشیاری . حقیقت این موضوع این است که باید در هنگام خرید از این مراکز ، سطح هوشیاری خود را در هنگام خرید بالا ببرید تا از هرگونه ضرر احتمالی پیشگیری کنید. بارها دیده شده که مردم در هنگام خرید کردن از حراجی ها بعد از خرید خود از کیفیت آن جنس ، از قیمت آن جنس و ... از کالای خود شاکی می شوند و بعد از خرید متاسفانه به کلاهبرداری مغازه دار پی میبرند که مثلا جنس درجه 3 را با قیمت حتی گرانتر ، به اسم جنس درجه یک فروخته است.

همانطور که گفتیم تنها با هوشیاری است که میتوان تشخیص داد آیا این حراجی ، حراجی واقعی است یا نه.

برای مثال فرض کنید شما جهت خرید کردن یک شلوار جین راهی بازار می شوید ، پیشنهاد ما برای شروع یک خرید هوشمندانه این است که در ابتدا از اولین مغازه که وارد آن می شوید خرید نکنید ، بلکه تا می توانید اجناس آن مغازه را بررسی کنید ، شلوار های مد نظر خود را ببینید و حتی در مورد جنس شلوار مدنظرتان از مغازه دار اطلاعات مناسب به دست بیاورید ، مثلا شلوار جین مدل های مختلفی در جنس دارد که ممکنه شما متوجه ی کیفیت آن نشوید پس با این روش میتوانید از مغازه دار اطلاعات مهمی از جنس های موجود در بازار به دست بیاورید با این کار حتی رنج قیمت شلوار جین هم دستتان می آید. خب شما الان با توجه به گشتی که در بازار زده اید از جنس ها و رنج قیمت اجناس مطلع هستید و به این آُسانی ، فریب شعار های حراجی ها را نخواهید خورد و در این بین اگر حراجی واقعی هم ببینید حتما با خیال راحت از آن خرید خواهید کرد. 

به همین راحتی شما می توانید با هوشیاری بالا خریدی مطمئن داشته باشید.

 

این شرایطی که در بالا توضیح دادیم برای شرایط عادی قبل از نوروز است ولی الان با شیوع ویروس کرونا در ایران تقریبا بازار حراجی های مغازه ها کساد است و اگر هم حراجی باشد مشتری آن چنانی نخواهند داشت ، ولی خب مردم با توجه به رشد سایت های اینترنتی و آشنایی کامل به روند انتخاب محصول تا سفارش به راحتی در این شرایط در منزلشان می نشینند و خرید های عید خود را نیز انجام میدهند ، حال برای این روش چگونه عمل کنیم؟

 

 

تشخیص حراجی های واقعی اینترنتی

اگر شما هم به صورت آنلاین قصد خرید کردن از سایت هایی را دارید که ادعای تخفیف و حراجی دارند باید به یک سری از نکاتی که در پایین اشاره خواهیم کرد توجه داشته باشید.

اعتبار سنجی کنید

حتما اعتبار برند سایت را بررسی کنید و ببینید که آیا این سایت در زمینه ی حراجی سابقه ی مفیدی دارد یا خیر . داشتن سابقه در این برهه از زمان بسیار اهمیت دارد چون با ایجاد رکود اقتصادی در شب عید ممکن است خیلی از سایت ها ادعای این را داشته باشند که سایت حراجی هستند ولی کالای نامرغوب برای شما ارسال کنند. با یک جست و جوی ساده در اینترنت میتوانید سایت های حراجی مناسب و معتبر را به راحتی پیدا کنید

ما به جای شما این کار را کرده ایم و سایت تک دیل را جهت خرید حراج واقعی به شما معرفی می کنیم 

 

بررسی قیمت محصول

وقتی به یک سایت حراجی رسیدن که جنسی در آن مدنظر شما بود ، حتما قبل از خرید و ثبت سفارش در آن سایت محصول مدنظر را مجددا در گوگل یا سایت های دیگر جستوجو کنید تا از نظر قیمت خیالتان در مورد آن محصول راحت شود.

بررسی کیفیت محصول

علاوه بر بررسی قیمت که با هم صحبتش را کردیم شما باید کیفیت را هم در سایت های حراجی مدنظر داشته باشید ، به اینصورت که پس از ثبت سفارش خیالتان از اورجینال بودن محصول راحت باشد. این کار یک مقداری سخت است و باید شما با آن محصول آشنا باشید یا اینکه به سایت های مطمئنی رجوع کنید که پس از دریافت کالا و عدم رضایت قابلیت بازپسگیری محصولشان را داشته باشند.

شما برای اینکه در این بخش هم خیالتان راحت باشد میتوانید به سایت های حراجی مراجعه کنید که قابلیت گارانتی محصول را برای شما گذاشته باشند ، یعنی شما پس از دریافت کالایی که سفارش دادین میتوانید کیفیت محصول را به صورت حضوری بسنجید و پس از تائید شما مبلغ را برای فروشنده آزاد کنید ، حتما با خودتان می گویید مگر همچین قابلیتی را سایت های ایرانی دارند ، بله سایت های ایرانی هم خوشبختانه به این فناوری رسیده اند و محصولات خود را به این شیوه گارانتی میکنند .

 

سایت تک دیل یکی از پیشتازان در این روش خرید است

با رعایت کردن همین چند مورد ساده شما به راحتی می توانید حراجی های واقعی را از حراجی های دروغین تشخیص دهید و به راحتی خرید های خود را انجام دهید

اگر قصد خرید کالای دست دوم را نیز دارید قبل از این کار پیشنهاد میکنیم مقاله ی زیر را مطالعه نمائید

راهنمای خرید کالای دست دوم

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب