× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۸,۱۱,۲۳
3754

سنسور ToF یا مدت پرواز چیست

به جرات می توان گفت که روزانه بر حجم تکنولوژی بشر افزوده می شود و صنعت ساخت تجهیزات گوشی از این قاعده مستثنی نیست و به سرعت در حال پیشرفت و نوآوری است.
سنسوری که امروز در تک نشر به شما معرفی خواهیم کرد نسل جدیدی از سنسور های عمق سنج گوشی تلفن همراه است که مورد توجه کمپانی های موبایل سازی قرار گرفته است و گفته می شود که شرکت هایی نظیر اپل برای ایفون 2020 خود قصد استفاده از این سنسور را دارد.

علاوه بر اپل شرکت ال جی هم استفاده از این تکنولوژی را در سری جدید تلفن همراه خود V60 تائید کرده و در سری جدید این برند هم با این تکنولوژی سر و کار خواهیم داشت.

 

اما سنسور مدت پرواز چگونه کار میکند ؟

این فناوری با ارسال پالس های مادون قرمز و حساب کردن مدت زمان رفت و برگشت تابش پالس یک نمودار سه بعدی از جسم قرارگرفته در رو به روی دوربین و محیط پیرامون آن ترسیم میکند و بر اساس داده هایی که دریافت میکند میتواند عمق سنجی دقیقی را به تصویر بکشد.

عملکرد این سنسور بسیار شبیه به دوربین TrueDepth آیفون های جدید است ، یک ایرادی که میتوان از این دوربین ها گرفت پوشش محدود این دوربین ها است ولی در سنسور ToF این محدودیت وجود ندارد و این سنسور با عملکرد صحیح خود فضا و مساحت بیشتری را برای سنجیدن عمق پوشش میدهد.

این سنجس عمق چقدر زمان می برد ؟

باید گفت پالس های ارسالی توسط این سنسور در طیف مادون قرمز قرار دارد بنابرین با توجه به سرعت بالای نور کاربری که در حال تصویر برداری هست چیزی از زمان این فرایند متوجه نخواهد شد و در کسری از ثانیه این سنسور کار خود را پایان می دهد.

اندازه ، قیمت و مصرف انرژی این سنسور چقدر است ؟

از دلایل محبوبیت این سنسور میتوان همین سه پارامتر را مثال زد چراکه از نظر اندازه ، بسیار مناسب است که به راحتی در دوربین های موبایل مورد استفاده قرار میگیرد ، از نظر مصرف انرژی (باتری گوشی) باید عنوان کرد که بسیار کم مصرف است و انرژی زیادی از تلفن همراه شما کم نخواهد کرد و از نظر قیمتی هم شرکت ها تولید کننده ی این سنسور قیمت های بسیار مناسبی را برای عرضه ی این محصول قرار دادند که باعث شده کمپانی های سازنده تلفن های هوشمند به استفاده از این حسگر ها علاقه نشان دهند.

 

موارد بالا از مزایای سنسور های ToF می باشد و همین موارد باعث محبوبیت این سنسورها بین سازندگان و مصرف کنندگان تلفن های هوشمند شده است

 

مطالب مرتبط :  درمورد گوشی جدید ال جی V60 ThinQ بیشتر بدانیم 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب