× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۶,۲۶
17378

ظروف چینى رزنتال (Rosenthal China) در سال ١٨٧٩ تاسیس شد، که در زمینه تولید ظرف سرامیکى (چینى) و همچنین وسایل خانگى فعالیت دارد.

در سال ٢٠٠٩ میلادى ، این شرکت آلمانى توسط شرکت ایتالیایى سَم بونت (Sambonet Paderno Industrie) خریدارى شد، که برند تولید کننده سرویس  قاشق و چنگال نقره و استیل مى باشد.  شرکت رزنتال در حال حاضر تحت نام "Rosenthal GhbH" به فعالیت مى پردازد.

رزنتال یکى از بهترین و قدیمى ترین تولید کنندگان ظرف سرامیکى (چینى) در سراسر جهان مى باشد. یک مجموعه  (کلکسیون) از ظروف رزنتال که شامل ١٥هزار عدد اثر سرامیکى (چینى) مى باشد، که توسط که این شرکت در طول  ١٣٠ سال فعالیتش تولید شده. این مجموعه در ١٢ آگوست ٢٠٠٩،میلادى توسط بنیاد "Oberfranken" خریداری شد و  در موزه  "Porzellanikon" در شهر "هوهنبرگ ان در اگر" آلمان به نماش گذاشته شد. 

این مجموعه  در برگیرنده تقریباً تمامی طرحى هاى  محصولات این شرکت (از تاسیس این شرکت تا امروز ) مى باشد و همچنین طراحى های اصلی از هنرمندان مانند: سالوادور دالی(Salvador Dalí)، اندی وارهول (Andy Warhol)، ویلهلم واگنفلد (Wilhelm Wagenfeld) و والترگروپیوس (Walter Gropius) شامل مى شود.

 

راه اندازى رزنتال :

فیلیپ رزنتال کار خود را از سال ١٨٧٩ میلادى به عنوان یک کسب و کار خانگى  شروع نمود. او در اوایل کار خود ، ظروف چینى سفید (بدون دکور) دکور مى کرد. او ظروف چینى هوچین روتر "Hutschenreuther" را خریدارى مى کرد و براى فروش آنها را دکور و طراح یشان مى نمود، این طراحى ها توسط همسرش"ماریا" با دست کشیده مى شد و به صورت دستفروشى (خانه به خانه) به فروش مى رساند. 

در سال١٨٩٧ میلادى، فیلیپ رزنتال  شرکت "Bauer, Rosenthal & Co" در شهر کروناخ ، ایالت بایرن آلمان تاسیس کرد و همچنین در سال ١٩٠٨ میلادى شرکت "Philipp Rosenthal & Co. AG" راه اندازى نمود.

در سال ١٨٩١ میلادى، رزنتال اولین کارخانه خود را در بوهم در کشور جمهورى چک تاسیس کرد، سپس تولید سفارشى خود را آغاز نمود و چینى سفید که در کارخانه خود تولید مى کرد را در کارگاهاى دکور خود رنگ آمیزى و طراحى مى نمود.

در اواخر سال ١٩٣٤میلادى،  در زمان حزب نازى آلمان  خانواده رزنتال سهام خود را در این شرکت از دست دادند، که در نهایت موجب شد  هیچ مشارکتی در مدیریت این شرکت نداشت باشند.

 در سال ١٩٣٥ میلادى، فیلیپس رزنتال  تبعید شد ، که در آن زمان این شرکت بیش از پنج هزار کارمند را در ده شرکت مختلف اداره مى کرد. او در سال ١٩٣٦ میلادى فوت کرد و پس از آن خانواده به خارج از کشور مهاجرت کردند.

در طول جنگ جهانى دوم رزنتال تحت رژیم حاکم اداره مى شد.

بعد از جنگ جهانى دوم پسر فلیپ براى پس گرفتن اموال خانوادگیش به کشور آلمان بازگشت، اما به دلیل شلوغى و درگیرى حزبى در آن زمان تا سپتامبر سال ١٩٥٠ میلادى طول کشید تا به موفقیت برسد و  کارخانه هاى رزنتال را پس بگیرد.

او  کارخانه هاى  قدیمى رزنتال را مدرن کرد و براى ادامه کار با بهترین هنرمندان آن زمان  همکارى نمود، از جمله "Bjorn Wiinblad" از کشور دانمارک ، "Hans Theo Baumann" از آلمان ، "Raymond Peynet" از فرانسه و "Tapio Wirkkala" از فلاند بود. 

 رزنتال به همکارى خود با طراحان مد و هنرمندان برجسته تا امروز ادامه مى دهد.

 

شرکت ها و کارخانه هاى زیر مجموعه هاى شرکت رزنتال :

در سال ١٩٠٨ میلادى ، رزنتال کارخانه تولید سرامیک توماس (Thomas) و همچنین در سال ١٩١٧ میلادى شرکت"Zeidler & Co" را خریدارى نمود و که بعدها به نام برند "Selb-Plößberg" معرف شد، که امروزه یکى از دو مکان ، مجتمع موزه هاى "Porzellanikon" در زمینه سرامیک واقع در کشور  آلمان مى باشد.

در سال ١٩٣٩ میلادى ،  این شرکت به "Rosenthal Porzellan AG" تغییر نام داد . 

از سال ١٨٩٧میلادى  تا ١٩٣٤میلادى، رزنتال کارخانه های بیشتری را در شهرهاى کروناخ

، مارک‌ردویتس، زلب، والدنبورگ و والدنبورگ

 راه اندازى و خریدارى نمود. 

برند هاى  زیر مجموعه این  شرکت  :

_ Rosenthal studio-line

 _ Rosenthal classic 

_ Rosenthal meets Versace 

_ Arthur Krupp 

_ Arzberg 

_ Thomas

_ Hutschenreuther

 

برندRosenthal meets Versace با همکارى رزنتال و ورساچه   :

برندهاى رزنتال و ورساچه (Versace) هر دو برندهاى شناخته شد در سراسر جهان مى باشند. 

برند رزنتال که در زمینه تولید ظروف سرامیکى (چینى) از نظر کیفیت بالا و زیبایى شناخته شده است و همچنین شرکت ورساچه که در زمینه پوشاک و مد یکى از بزرگترین و معروف ترین خانه هاى مد در جهان مى باشد. 

این دو برند از سال ١٩٩٢ در زمینه تولید و طراحى ظروف چینى با کیفیت بسیار بالا شروع به  همکارى کردند، که از سبک و هنر هر دو برند در طراحى و تولید این ظروف استفاده مى شود.

در سال ٢٠١٨ میلادى،   ٢٥ سالگى همکارى خود را جشن گرفتند و مجموعه اى از طراحهاى  محبوب که در این ٢٥ سال ارائه شده بود ، را براى تجلیل تهیه نمودند.

 جانى ورساچه (Gianni Versace) که  بنیانگذار شرکت ورساچه بود، یکی از اولین طراحان بود که به اهمیت توسعه برند در شیوه (سبک) زندگى پى برد. بر این اصل باور داشت که ورساچه یک شیوه زندگى است و براى کسانى که این سبک را برگزیده اند، باید هر نوع اجناسى موجود باشد. 

در سال ١٩٩٣میلادى، تحت نظارت جانى ورساچه اولین مجموعه ظرف چینى برند "رزنتال& ورساچه" تولید شد. نقاشى هاى و طراحى ها  ورساچه که با ظرافت کامل بر روى ظروف رزنتال انجام شده ، در طول ٢٥ سال مجموعه هاى زیبا را ایجاد نموده است.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب