× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۶,۲۶
3175

آکشنزورک استکهم (Stockholms Auktionsverk) در سال ١٦٧٤میلادى در سوئد تاسیس شد، که قدیمی ترین خانه حراج در جهان است، که همچنان به  فعالیت خود ادامه مى دهد.

این خانه حراجى چندین بار در طول سال ، مزایده هاى در سالن ها حراجى خود در  خیابان  نى بیروگاتان (Nybrogatan) واقع در قلب شهر استکهلم (سوئد)برگزار مینماید. در این مزایده ها اجناس با ارزشى براى فروش عرضه میشود،  که در مدت زمان حدود ٩٠ ثانیه هر کالا به فروش مى رسد. همچنین مزایده هاى هم به صورت اینترنتى بر گذار میکند.

امروزه این خانه حراجى در بازار آثار عتیقه و  آثار هنرى  به خصوص در کشور سوئد، شمال اروپا و  در جهان شناخته شده میباشد. این  آثار متعلق به  دوران ها مختلف تاریخى هستند و شامل  انواع سبک  میشوند از جمله سبک باروک، معاصر، روسى ، سوئدى و ...

جالب است که این خانه حراجى آثارهنرى ارزشمندى از سبک هاى  باروک (Baroque) ، روکوکو (Rococo)  را  به فروش رسانده، که در حقیقت در زمان فروش هنوز جزء آثار معاصر محسوب مى شدند.

در سال ١٩٩٣میلادى ، سهامداران خصوصی سهام این شرکت را که در اختیار شهر استکهلم (شهردارى استکهلم سوئد) بود را خریداری کردند.

این خانه حراجى همچنین دارای شعبه هایی در شهرهاى یوتِبُری یا گوتِنبُرگ و مالمو سوئد 

 است و همچنین شعبه هاى بین المللى در  لندن، فرانسه (پاریسو نیس) ، نیویورک (ایلات متحده امریکا) ، بروکسل (بلژیک)، ژنو (سوئیس)، هلسینکی (فنلاند) و اسلو ن(روژ) دارد. 

همچنین آکشنزورک استکهم از سال ١٩٩٥میلادى مدرسه عالى در  زمینه عتیقه شناسى  معرفى را تاسیس کرد. هر ساله این مدرسه حدود ٥٠٠ دانش آموز را در طیف وسیعی که شامل هنر، هنرهای تجسمی و عتیقه شناسى و زمینه هاى دیگر  آموزش می دهد وهمچنین این دوره شامل  سفرهای آموزشی، سخنرانی ها و فعالیت های دیگر هم مى شود.

 

آغاز کار خانه حراجى آکشنزورک استکهم: 

 این تجارت در سال ١٦٧٤ میلادى، براى اولین بار  توسط شخصى به نام بارون کِلَس رلامام  (Baron Claes Rålamb) ، که در آن زمان حاکم شهر استکهم (سوئد) بود تاسیس شد. 

خدمات آن به مشتریان خاصى عرضه میشود، ازجمله کارل یازدهم  (Charles XI of Sweden) شاه سوئد، که چندین اسلحه شکارى را به ارزش ٩٠٠ سکه نقره خریدارى کرد و همچنین  یکى از نقاشهاى  نقاش معرف رامبرانت (Rembrandt) به نام خدمتکار آشپزخانه (The Kitchen Maid)  را ، به گوستاو سوم (Gustav III of Sweden) پادشاه سوئد فروخت. 

 آوگوست استریندبری (August Strindberg) نمایشنامه نویس و رمان نویس معرف  که در وطن خود به شکسپیر سوئد معرف است و کارل مایکل بلمن (Carl Michael Bellman) و سلما لاگرلوف(Selma Lagerlöf) از دیگر مشتریان  نامدار این خانه حراجى بودند.

 در سال ١٩٩٣میلادى ، سهامداران خصوصی سهام این شرکت را که در اختیار شهر استکهلم (شهردارى استکهلم سوئد) بود را خریداری کردند.

در سال ١٩٩٥میلادى،  آکشنزورک استکهم مدرسه  عالى در زمینه عتیقه شناسى  را تاسیس کرد. 

هر ساله از این مدرسه حدود ٥٠٠ دانش آموز فارغ التحصیل میشوند، که آموزش هاى  خاصى در زمینه هاى مختلف از جمله هنر، هنرهای تجسمی و عتیقه شناسى  میبیند و در این دوره سفرهای آموزشی سخنرانی ها و فعالیت های دیگرو هم شامل مى شود.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب