× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۹,۰۱
2216

برند سواروفسکی  (Swarovski) تولید کننده اتریشی زیورلات از کریستال است.

امروزه سواروفسکی به عنوان  بزرگترین شرکت تولید کننده کریستال با حدود ٢٨٠٠ فروشگاه در ١٧٠ کشور جهان ، با بیش از ٢٧٠٠٠ کارمند و درآمد حدود ٢.٦ میلیارد یورو (در سال ٢٠١٦) شناخته شده است .

دانیل سواروفسکی (Daniel Swarovski ) در شمال بوهمیا (در حال حاضر جمهوری چک) متولد شد. پدر  وى  یک شیشه‌گر (تراش کار شیشه) بود و یک کارخانه کوچک شیشه گرى داشت. او در کارخانه پدر خود به کارآموزی پرداخت و در زمینه تراش  شیشه و شیشه گرى مهارت یافت. در سال ١٨٩٢ میلادى ، وى نخستین دستگاه الکتریکی تراش شیشه را اختراع کرد، که تولید شیشه کریستال را تسهیل داد.

در سال ١٨٩٥ میلادى،  دانیل سواروفسکی با سرمایه دار آرماند کارسمن (Armand Kosman) و فرانز ویز (Franz Weis) شرکت سواروفسکی را تاسیس نمود، که در اصل به عنوان A. Kosmann, D. Swarovski & Co.  به صورت مختصر DS & Co شناخته شده بود.

 این شرکت یک کارخانه تراش کریستال را در تیرول-اتریش تاسیس کرد. چشم انداز سواروفسکی به ایجاد "الماس برای همه" با ساخت کریستال مقرون به صرفه بود ، که این کریستال‌ها به شدت شبیه الماس بودند.

نقش دانیال سواروفسکی در دنیا مد با همکارى طراحان مطرح دهه قرن ١٩ میلادى همچون طراح مشهور انگلیسى  چارلز فردریک ورث (Charles Frederick Worth) با مشتریان خاصى از جمله ملکه ویکتوریا (Queen Victoria) آغاز شد، که کریستالهاى سواروفسکی به عنوان جواهرات مصنوعى در زیورالات یا لباس ها کاربرد داشتند.

در دهه ١٩٥٠ میلادى، کریستال هاى سواروفسکی شروع به شکوفایى و  استفاده در لباس و محصولات طراحان هنری شناخته شده همچون  کوکو شانل (Coco Chanel)، السا شیاپارلی (Elsa Schiaparelli) و کریستوبال بالینسیاگا (Cristobal Balenciaga) قرار گرفت. کریستال های سواروفسکی همچنان جزء اصلی برای خانه های مد روز از جمله دولچه و گابانا (Dolce & Gabbana)، پرادا (Prada) و والنتینو (Valentino) مى باشد، که  به طور مداوم از این کریستال ها در مجموعه فصلی خود استفاده می کنند.

 

محصولات سواروفسکى :

محصولات سواروفسکی در زمینه کریستال سواروفسکی،  مجسمه های کریستال (مینیاتوری)،  ساعت ، طلا ، جواهر ،  دکوراسیون (دکور خانه) و لوسترها مى باشد و همچنین در زمینه تولید عطر هم فعالیت دارد  .

تمام مجسمه ها داراى  لوگو مشخص هستند. لوگوی سواروفسکی اصلی یک گل ادلویوس بود، که در نهایت در سال ١٩٨٨ میلادى جایگزین لوگوی فعلی شد. 

سواروفسکی علاوه بر تولید کریستال و لوازم تزئینی، به تولیدات دیگری از جمله: عدسى،  شیشه‌های عینک، شیشه تلسکوپ‌های پیشرفته، دوربین اسلحه‌های شکاری و  دوربین شکارى نیز مشغول می‌باشد.

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب