× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۸,۰۵
2050

اولترابوک چیست؟

وقتی چندین سال پیش نام لپ تاپ بر سر زبان ها افتاد، از چنان محبوبیتی برخوردار شد که امروزه طراحان به فکر تولید محصولاتی بهتر و با قابلیت ها بیشتر افتادند. نت بوک ها، اولتراپرتابل ها و اولترابوک ها از جمله محصولات کمپانی های  مختلف هستند.

اولترابوک چیست؟

 

 

تولید لپ تاپ های بسیار باریک چند دهه بود که ادامه داشت . این روند از دهه 90 با عرضه ی تینک پد آی بی ام و بعد نوت بوک ها ادامه داشت و در حال حاضر به اولترابوک ها رسیده است.

در حالی که نوت بوک ها بسیار گران قیمت بودند و نت بوک ها هم آنقدر قوی نبودند که نیاز کاربران را بر طرف کنند. اما اولترابوک ها ، کامپیوتر هایی با وزن کم در حدود 1.3 کیلوگرم بودند و قابلیت های بی شماری داشتند. 

ویژگی های منحصر به فرد اولترابوک

  • اولترابوک ها لپ تاپ هایی هستند که صفحه ی نمایش آن ها در حدود 13 اینچ است.
  • ضخامت اولترابوک ها 18 میلی متر و یا کمتر است.
  • عمر باتری اولترابوک ها حدود 5 ساعت است که این عدد با توجه به برند و نحوه ی استفاده از آن ها متفاوت است.
  • اولترابوک ها قیمتی نسبتاً مناسب دارند. 

اولترابوک برای چه کسانی مناسب است؟

اولترابوک ها برای کسانی که به دنبال یک لپ تاپ سبک و سیستم عامل خوب و قیمت مناسب هستند، مناسب است.

نت بوک چیست؟

نت بوک ها پدیده ای هستند که صنعت لپ تاپ ها به طور کل دچار یک تغییر اساسی کردند. نت بوک ها در واقع لپ تاپ هایی با سایز بسیار کوچک و مینیاتوری هستند که بسیاری از ویژگی های یک لپ تاپ کامل و استاندارد را دارند. 

با نت بوک ها می توانید هم زمان چند برنامه را اجرا کنید. به تلویزیون متصل شوید. تصاویر و فیلم ایجاد کنید و تماشا کنید. بر روی موزیک ها کد گذاری کنید. اما نمی توان از نت بوک ها برای بار گذاری و اجرای برنامه های پر حجم و اداری و پیچیده استفاده کرد. 

در نت بوک ها، درایو نوری وجود ندارد؛ چون درایو نوری در لپ تاپ ها باعص سنگین شدن لپ تاپ می شود و با حذف درایو نوری بسیاری از وزن لپ تاپ کم می شود. به همین دلیل نت بوک ها وزن کمتری نسبت به لپ تاپ دارند. 

 

 

کم شدن از حجم لپ تاپ ها ضعف هایی را نیز ایجاد می کند و به همین دلیل است که نت بوک ها قابلیت های کمتری نسبت به لپ تاپ ها دارند. 

با پیشرفت تکنولوژی، طراحی لپ تاپ ها روز به روز پیشرفته تر شده است و به نت بوک ها نزدیک تر شده است و در حال حاضر تنها تفاوت لپ تاپ با نت بوک اسم آن هاست و تفاوت چندانی با یک دیگر ندارند.  

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب