× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۸,۰۵
3658

طراحی گرافیک در سراسر جهان یکی از محبوب ترین رشته های هنر بود و روز به روز به طرفداران آن افزوده می شود. از سری دلایل افزایش طرفداران رشته ی طراحی گرافیک افزایش تقاضای جهانی بعد از فراگیر شدن فعالیت های اینترنتی است. همانظور که در ایران طراحان بسیار معروف و محبوب وجود دارد در جهان نیز طراحان فوق العاده ای مطرح هستند. 

 

 

در این مقاله چند تن از بهترین طراحان گرافیک جهان به شما معرفی خواهیم کرد. 

  • Chip kidd 

او یکی از طراحان گرافیک بسیار معروف اهل نیویورک است. طرح های بی نظیر او در طراحی جلد کتاب های نویسندگان معروف از جمله نوپف، جیمز الروی، مایکل کریتون و نیل گیمان وجود دارد. پارک ژوراسیک از بهترین طرح های او در می باشد که در سال 2005 به چاپ و نشر رسید. 

 

 

  • Rob janoff

او طراح لوگو شرکت اپل است و این لوگو را تنها در طی مدت دو هفته طراحی کرده است. نام او در بین طراحان برترین لوگو های جهان به چشم می خورد. 

 

 

  • Peter Saville

پیتر ساوین از مطرح ترین طراحان گرافیک از شهر منچستر است. او به مدت 5 دهه بیشتر تمرکز خود را بر روی طراحی آستین گذاشته است اما در سال 204 به عنوان مدیر خلاقیت شهر منچستر معرفی شد. 

 

 

  • Michael bierut

Pentagram از مشهور ترین آژانس های تبلیغاتی در جهان است. در این آژانس افراد و معروف و خلاقی از جمله  مایکل بیروت در حال فعالیت هستند و مهم ترین فعالیت آن ها در زمینه ی برندینگ و هویت بصری است. از مشهور ترین کار هایی آن ها می توان به والت دیزنی اشاره نمود. 

 

 

  • Massimo vignelli

ماسیمو ویگنلی یکی از بهترین و تاثیرگذارترین طراحان در زمینه ی زیبایی شناسی است. او در سال 2014 فوت کرد. او از اولین اشخاصی بود که گرافیک را با طراحی وب تلفیق کرد. 

 

 

  • Stefan Sagmeister

ساگمیستر یکی از معروف ترین و تاثیر گذار ترین طراحان در جهان به شمار می رود. او زاده ی اتریش است و در حال حاضر در شهر نیویورک زندگی می کند. استفان بنیان گذار شرکت sagmeister & walsh می باشد. او این شرکت را با شریک خود جسیکا والش تاسیس کرده است. 

 

 

او در دانشگاخ هنر وین تحصیل کرده است. آثار وی در معتبر ترین نمایشگاه های سر تا سر دنیا به نمایش گذاشته می شود. 

او فعالیت های زیادی در حوزه ی طراحی پوستر از جمله موسیقی دارد و در این زمینه برنده ی جایزه گرمی شده است.

همچنین فیلمی در رابطه با زندگی شخصی او تولید شده است و او شخصا در آن ایفای نقش کرده است. نام این فیلم  the happy film  است. 

 

 

  • David Carson

دیوید کارسون یک طراح و کارگردان اهل کوریوس کریستی است در جنوب ایالت تگزاس آمریکا است. او چهار سال به عنوان یک طراح پاره وقت برای یک مجله گذراند. در سال 1989 مدیر هنری مجله beach culture   شد. او تنها 6 شماره از مجله تولید و چاپ کرد اما برای آن بیش از 150 جایزه دریافت کرد! 

 

 

  • carolyn Davidson

لوگوی نایک طراحی شده توسط کارولین دیویدسون است. او یکی از بهترین طراحان لگو در جهان است که برای طراحی لوگوی نایک تنها 35 دلار دریافت کرد. دیویدسون برای طراحی این لوگو از الهه ی یونانی نایک الهام گرفت که می خواست با این کار سرعت و جنبش خود را نشان دهد. طرح نهایی لوگو کمی تیره تر از طرح اولیه شد. امروزه نایک از شناخته شده ترین مارک های جهان است.

 

 

  • Milton Glaser 

میلتون گلاسر یکی از پر کار ترین گرافیست های معروف جهان است. او علاوه بر طراحی گرافیک پوستر و طراحی لوگو، به تدریس در دانشگاه هنر نیز می پردازد. با نگاهی به طراحی های او متوجه می شوید که بسیار پر معنا و تاثیر گذار هستند و در عین حال بسیار ساده هستند. از نظر میلتون گلاسر طراحی گرافیک هنری است که با استفاده از طرح های بسیار ساده و رنگ های فلت و خطوط و المان های مختلف پیغامی را به مخاطب می رساند. 

 

 

باراک اوباما در سال209 به گلاسر نشان ملی هنر را به عنوان یکی از مطرح ترین گرافیست ها در جهان اعطا کرد. او در نیویورک به دنیا آمده است. او در سال 1977 یک لوگو برای شهر نیویورک طراحی کرد که این لوگو باعث جذب بیشتر توریست شد.

  •  Alex Trochut

الکس تروچوت یک هنرمند اسپانیایی است. او در زمینه های گرافیک، تصویرگری و  نگارگری فعالیت دارد. او متولد بارسلوناست و در حال حاضر در بروکلین نیویورک ساکن است. او جلد های آلبوم کتی پری را طراحی کرده است. او استودیوی طراحی خود را در بارسلونا تاسیس کرد و بعد از آن به نیویورک نقل مکان کرد. نایک، آدیداس، پوما، بی بی سی و مجلهی تایم از مشتریان همیشگی این طراح هستند. 

 

 

  • Banksy

بنکسی یک طراح خیابانی است. او یک هنرمند ناشناس اهل بریتانیا است. از جمله فعالیت های گرافیکی او می توان به کارگردان هنری و فعالیت های سیایب او نیز اشاره کرد. او در بریتانیا بیشتر به دلیل فعالیت های سیاسی و اجتماعی و نقاشی های زیبا بر روی دیوار های شهر معروف شد. هنر او آمیزه ای طنز سیاه و مردمی است. او سال ها است به دلیل فعالیت های سیاسی اش تحت تعقیب است و تا به حال هیچ سازمان یا ماموری نتوانسته او را دستگیر کند! 

 

 

  •  Salvador Felipe Jacinto Dalí Domènech‎ 

سالوادر دالی گرافیستی اهل اسپانیا بود و در سبک کوبیسم و دادائیسم و سورئالیسم فعالیت داشت. او متولد می 1904 در اسپانیا بود و در ژانویه ی 1389 میلادی در گذشت. او با والت دیزنی و آلفرد هیچکاک همکاری داشت.

 

 

  • جورج لویسس  George Lois

جورج لویسس از اولین طراحان گرافیکی بود که به طراحی مجلات روی آورد. او در سال 1962 تا 1972 در مجله های مختلف مشغول به کار بود. معروف ترین طراحی او می توان به طرح محمد علی کلی در در سال 1968 اشاره نمود. 

 

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب