× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۷,۲۸
1488

عجیب ترین شهر ها و مناطق در جهان 

در جهانی به بزرگی جهان ما همواره شگفتی ها و اتفاقات و مکان های عجیب و غریب زیادی وجود دارد. با هر بار دیدن گوشه ی کوچکی از هر یک از این عجایب، بیش از پیش به بزرگی این جهان و متفاوت بودن رفتار و انسان ها پی می بریم. 

منحصر به فرد بودن این شهر ها و مناطق تنها به دلیل تفاوت آن هاست. فقط کمی خواندن و اطلاع از این مناطق باعث می شود تا ذهن شما در اوج کنجکاوی خود در رابطه این گونه شهر ها و مناطق قرار بگیرد و مشتاق اطلاعات بیشتر از آن ها شوید. 

در این مقاله ما تعدادی از این مناطق را به شما معرفی خواهیم کرد و اطلاعات جزئی و کوچکی از آن ها را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

لانگ پر باین ، نروژ

مهم ترین نکته در مورد لانگ پر باین آن است که این شهر، شهری دور افتاده و قطبی است. دما در آن جا به قدری پایین است و هوا سرد است که اجساد در آن دما تجزیه نمی شوند. به همین دلیل دفن کردن اجساد در این شهر ممنوع است. این اتفاق پس از شیوع آنفولانزا در سال 1917 افتاد و بعد از آن دیگر هیچ جسدی در آنجا دفن نشد. این تنها مشکل ساکنین آن منطقه نیست. از دیگر مشکلات آن ها این است که، جمعیت خرس ها آن قدر زیاد شده است که خزر جدی را برای ساکنین آن منطقه فراهم کرده است. عجیب تر آن که شلیک و تیر اندازی به سوی خرس ها هر چند برای حفظ جان و سلامتی خود، ممنوع و غیر قانونی است و اگر خرسی بمیرد باید به استراحت گاه ابدی خود فرستاده شود.

 

 

 

میاکجیما، ژاپن 

میاکجیما جزیره ای واقع شده در ژاپن است. ساکنین این جزیره همیشه باید از ماسک استفاده کنند. دلیل استفاده ی دائمی ماسک در این جزیره فعالیت های بالای آتش فشانی است. ساکنین این منطقه در معرض گاز های سمی قرار دارند. سال 2000 آتش فشان های این منطقه فعال شد و حدودا 4000 نفر در این جزیره مجبور به ترک آنجا شدند. 

 

 

مونووی در نبراسکا، آمریکا

در مونووی همه نام السی ایلر را شنیده اند و او را می شناسند. نه باری این که او شهردار این شهر کوچک است بلکه به این دلیل که او تنها ساکن و شهروند این شهر است. جمعیت این شهر کوچک در ابتدا 150 نفر بود و تا سال 2000 رو به کاهش رفت. تا جایی جمعیت این شهر کاهش یافت که تنها یک زوج ساکن این شهر بودند یعنی السی و همسرش رودی. حالا السی ایلر در کافه ای در حالی که هفتاد سال سن دارد آبجو سرو می کند و از کلکسیون 5 هزار کتاب همسرش به عنوان یک کتابخانه ی عمومی نگه داری می کند. 

 

 

 

نیم لس (nameless) بدون نام، تنسی 

اسم این شهر بسیار جالب است. این محدوده یک محدوده ی ثبت نشده در شهر جکسون در تنسی است. این شهر همراه با دو شهر آگلی (زشت) در تگزاس و وکیولار ( عجیب و غریب) در میسوری در آهنگ الویس کاستلو ذکر شده است. 

نیمبین، نیو ساوت، ولز

نیمبین در منطقه ی رینبو در کشور ولز واقع شده است. یک پناهگاه پاد فرهنگ استرالیایی است. قدمت این منطقه به سال 1970 باز می گردد. در آن زمان دانشجویان جوان و هیپی ها و افراد نا متجانس به آن وارد شدند و انقلابی در فرهنگ آن ایجاد کردند. این شهر به عنوان پایتخت مواد مخدر توصیف می شود. 

شهر نوریلسک، روسیه

شهر نوریلسک در روسیه واقع شده است و با جمعیتی حدود 170 هزار نفر یکی از کسل کننده ترین شهر های جهان شناخته می شود. این شهر به گونه ای کسالت آور است که در بدو وردتان به این شهر متوجه بیمارگونه بودن و کسالت این شهر می شود. این شهر آب و هوایی بسیار سرد و خشک دارد. سرمای این شهر ممکن از در برخی روز ها به 30 درجه زیر صفر برسد. در این شهر به مدت 7 هفته خورشید در آسمان دیده نمی شود. 

بیشتر از 70 درصد جمعیت این شهر انواع و اقسام بیماری ها را دارند. از سرطان ها گرفته تا مشکلات خونی و بیماری های پوستی. بسیاری از افراد این شهر دارای افسردگی های شدید هستند و از اختلالات روحی رنج می برند. این شهر آخر گزینه ی سفر برای افراد پر انرژی است. 

 

 

جزیره ی هاشیما، ژاپن 

هاشیما جزیره ای بر روی یک کشتی جنگی ای کی ای است. این جزیره تنها در یک شب از یک شهر پیشرفته ی به یک منطقهی متروکه تبدیل شد. این اتفاق بعد از کشف معدن زغال سنگ در سال 1974 افتاد و باعث بسته شدن بسیاری از خانه های این شهر شد. در حال حاضر تنها کسانی که عاشق تجربه های وحشت بار هستند از آن بازدید می کنند. 

 

 

هل (جهنم) ، میشیگان 

هل به معنای جهنم است. این شهر واقع در میشیگان است. یکی از پروموشن های کی اف سی به نام داغ تر از جهنم بود و هر روز 500 کوپن به کسانی که محل زندگیشان داغ تر از هل بود می دادند. 

یانگسی، چین 

یانگسی شهری است که در چین واقع شده است . به عنوان روستای کوتوله ها شناخته می شود. در واقع 40 درصد از جمعیت بالغ این روستای کوچک و دور افتاده کوتوله هستند. هنوز دلیل مشخصی برای کوتوله بودن بیشتر افراد این منطقه وجود ندارد. بسیاری از افراد یانگسی معتقدند که نفرین شده اند. اما بسیاری معتقدند که به دلیل غلظت متفاوت جیوه در خاک این شهر این اتفاق ممکن است رخ داده باشد.

 

 

 

رازول، نیومکزیکو

در دهه ی 40 میلادی حادثه ی رازول در نیومکزیکو رخ داد و بعد از آن بسیاری از افراد آن جا گفته اند که اجسامی شبیه به بشقاب پرنده در آسمان این شهر مشاهده کرده اند. این شهر رتبه ی یازدهم عجیب ترین شهر را از آن خود کرده است. 

 

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب