× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۷,۱۶
6649

گران ترین و مهم ترین فرش های دستباف جهان 

فرش از جمله صنایعی است که هنوز هم به عنوان یک کالای لوکس و پر اهمیت محسوب می شود. از مهم ترین تولید کنندگان فرش در جهان می توان به ایران اشاره کرد. تحلیل گران و کارشناسان تاریخی معتقدند که فرش، اولین بتر در آسیای شرقی بافته شده است. 

قدیمی ترین فرش دنیا در 500 سال قبل از میلاد بافته شده است. بسیاری از فرش ها آن قدر قیمتی، زیبا و مهم هستند که در زیر پا و بر روی زمین قرار نمی گیرند؛ و بر روی دیوار نصب می شوند.

 در این مقاله می خواهیم مهم ترین و گران قیمت ترین فرش های دنیا را معرفی کنیم و دلیل محبوبیت فرش های دست باف را بیان کنیم.

 

 

فرش اصفهان

فرش اصفهان فرشی با جزئیات بسیار زیاد و دقیق است که رنگ های اصلی این فرش قرمز و آبی است. طراحی این فرش بسیار قرینه و دقیق است و از این منظر فرش بسیار خاصی شمرده می شود. 

قیمت این فرش در سال 2008، 116 دلار تخمین زده شد و به فروش رسید. 

 

فرش اصفهان

 

فرش اوشاک

فرش اوشاک با ریشه ش آنتولیایی است. محققان معتقدند که از این فرش برای اقامه ی نماز استفاده می شده و عمر آن قابل تشخیص نیست. قیمت این فرش 60 هزار دلار تخمین زده شده بود و در نهایت به قیمت 180 هزار دلار فروخته شد.

 

فرش اوشاک

 

فرش زیگلر

فرش زیگلر در مدت زمان طولانی بسیار فرسوده شده بود و چندان جلوه ی خوبی نداشت. اما در نهایت این فرش با قیمت 170 هزار دلار فروخته شد. فرش های بسیار آسیب دیده (از این دست فرش ها) توسط متخصصان قابل تعمیرند.

 

فرش زیگلر

 

فرش مدالیون 

فرش مدالیون، فرشی بسیار قدیمی مربوط به قرن 16 میلادی است. این فرش در تبریز بافت شده است و توانست در مدت زمان کوتاهی رکورد گران قیمت ترین فرش جهان را به دست آورد. این فرش به قیمت 2.4 میلیون دلار فروخته شد. 

 

فرش مدالیون

 

فرش ابریشم اصفهان

فرش اصفهان در سال 2008 فروخته شد و از آن پس این فرش الهام بخش بسیاری از طراحان فرش در جهان قرار گرفت. قدمت آن چندان مشخص نیست و از این رو، قیمت این فرش 1.5 میلیون دلار تخمین زده شد و در نهایت به قیمت 4.45 میلیون دلار فروخته شد.

 

فرش ابریشم اصفهان

 

 فرش مروارید برودا

فرش مروارید برودا فرشی هندی است و با بیش از یک میلیون مروارید تزیین شده است و به دلیل تعداد بالای مروارید استفاده در آن و نوع طرح و نقش آن از قیمت بالایی برخوردار است. 

این فرش به قیمت 5.5 میلیون دلار فروخته شده است. 

 

فرش مروارید برودا

 

فرش کوزه ای 

فرش کوزه ای فرشی ایرانی است که توانست رکورد گران قیمت ترین فرش ایران را در مدت زمان بسیار کوتاهی بشکند. این فرش مربوط به قرن 17 میلادی است و در ابتدا پیش بینی می شد تنها به قیمت 200 هزار یورو فروخته شود. اما این قیمت در مقابل قیمت فروخته شده بسیار ناچیز بود . در نهایت این فرش به قیمت 10.2 میلیون دلار فروخته شده است! 

 

فرش کوزه

 

فرش کلارک 

فرش کلارک، فرشی اصالتاً ایرانیست و قدمت آن به قرن 17 میلادی باز می گردد. این فرش ایرانی باز هم رکورد گران قیمت ترین فرش جهان را از آن خود کرد و به مبلغ 33.7 میلیون دلار به فروش رسید. 

 

فرش کلارک

 

فرش محتشم کاشان 

قیمت این فرش کمتر از 100هزار دلار می باشد. فرش محتشم کاشان در مرکز ایران بافته شده است و یکی از کلاس بالا ترین فرش های بافته شده است. این فرش مربوط به قرن 19 میلادی است. با  وجود کیفیت فوق العاده ی این فرش و طرح . نقش فوق العاده تنها با قیمت 92 هزار دلار فروخته شد. 

 

فرش محتشم کاشان

 

فرش زیگلر محل 2

این فرش نیز دارای آسیب دیدگی های زیادی است با این حال این فرش فوق العاده با قیمت 170 هزار دلار به فروش رسید. اطلاعات در مورد قدمت آن در دسترس نیست. 

 

فرش زیگلر محل 2

 

فرش زیگلر محل 3

این فرش در بالاترین تقاضا با توجه به مقیاس چاپ بزرگ و پالت رنگی آن بود. با توجه به شرایط فوق العاده و با توجه به کیفیت بالای آن، این فرش ایرانی با قیمت 190 هزار دلار به فروش رسید. 

 

فرش زیگلر محل 3

 

فرش تبریز

فرش تبریز اصالتاً فرشی ایرانی است و در شمال غربی ایران بافته شده است. این فرش نمونه ی کاملی از الگوهایی با زمینه ی سنتی ماهی و ترکیب رنگ ها به شمار می رود. عناصر به کار رفته در حاشیه ی این فرش الهام گرفته شده از پوسته ی لاک پشت است. همه ی این موارد باعث شده است تا این فرش 70 هزار دلار قیمت گذاری شود. 

شاید برای شما سوال باشد که چرا یک فرش دستباف قیمت بالایی دارد؟ فقط به دلیل هنر بی نظیر طراحی و بافت آن مورد توجه است یا مزایای دیگری نیز دارد؟

شما با خرید یک فرش دستباف نه تنها قدردان هنر و هنرمند تولید کننده ی آن هستید؛ بلکه سلامت جسمانی و روانی خود را نیز تضمین می کنید. 

مزایای یک فرش دستباف چیست؟

تولید نشدن الکتریستیه ی ساکن 

مزیتی که فرش دست باف نسبت به دیگر فرش ها و کف پوش ها دارد این است که به علت استفاده از پشم و ابریشم و پنبه به عنوان مواد اولیه، الکتریستیه ی ساکن تولید نمی شود. این خصوص یکی از بهترین ویژگی های فرش های دست باف است. 

تامین سلامت جسمانی توسط فرش دست باف

فرش دستباف به تامبن سلامت جسمانی کمک خواهد کرد و هیچ گونه حساسیتی به وجود نیم آورد زیرا در این فرش از الیاف طبیعی استفاده شده و مواد تشکیل دهنده ی آن از طبیعت گرفته شده است اما در فرش ماشینی از الیاف مصنوعی استفاده می شود که معایب بسیار زیادی دارد و تاثیرات مخرب جبران ناپذیری برای سلامتی انسان به همراه دارد. از جمله ی این آسیب ها می توان به بروز حساسیت ها و افزایش آسم اشاره کرد. کودکان و نوزادان به شدت به مواد مصنوعی و نکه دارنده و مواد شیمیایی موجود در الیاف مصنوعی حساس هستند. 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب