× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۶,۲۸
2278

پینترست چیست؟

شبکه های اجتماعی مربوط به برندینگ

امروزه در دنیای برندینگ شبکه های اجتماعی نقشی فعال و اساسی را ایفا می کنند. به دلیل حائز اهمیت شدن شبکه های اجتماعی صاحبان برند ها و کسب و کار ها، در صدد این مهم برآمدند تا شبکه های اجتماعی مناسب با کسب و کار خود را پیدا کنند و بخشی از تبلیغات خود را در این شبکه ها انجام دهند. از آنجا که بسیاری از شبکه های اجتماعی، از جمله: توئیتر، اینستاگرام و فیسبوک و... بیشتر در راستای مقاصد شخصی مورد استفاده قرار می گیرند ( لازم به ذکر است که تنها چند سال است که در این شبکه ها در ایران نیز مسئله ی تبلیغات و برندینگ مطرح شده است. )؛ از این رو استفاده از شبکه هایی که منحصراً برای برندینگ است بسیار حائز اهمیت و کارآمد می باشد. 

پینترست

پینترست نام یکی از شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری تصاویر می باشد. شما می توانید در پینترست تصاویر مورد نظر خود را بار گذاری کرده و اصطلاحاً پین کنید. همچنین دیگر کاربران می توانند تصاویر شما را در صفحه ی خود ریپین کنند.  

پینترست با داشتن ماهانه بیشتر از 200 میلیون کاربر یک رسانه ی اجتماعی مانند اینستاگرام نیست اما یک بستر مهم در جهان به شمار می رود. طبق تحقیقات صورت گرفته نیمی از نسل هزاره ی ایالات متحده از پینترست استفاده می کنند. نکته ی قابل توجه این است که، این شبکه ی اجتماعی صرفاً شبکه ی محبوب در بین جوانان به شمار نمی رود بلکه 70 درصد از زنان آمریکایی بالای 40 سال نیز از آن استفاده می کنند. لازم به ذکر است که 65 درصد کاربران این شبکه زن هستند و تنها 35 درصد کاربران آن را مردها تشکیل می دهند. 

این شبکه ی اجتماعی پر کاربرد و محبوب تحت قالب وب سایت و برنامه موبایل با محتوایی فوق العاده و جامع است. این وب سایت دارای یک موتور جست و جوی کامل است که دسترسی به مطالب مورد نظر را برای مخاطبان راحت تر می کند. پینترست در سال 2010 را اندازی شد و به قدری رد و پیشرفت قابل توجهی داشت که در سال 2011 به عنوان یکی از 50 وب سایت محبوب در محله ی تایم معرفی شد و در همان سال نیز جایزه برترین استارت آپ را از آن خود کرد. هم اکنون پینترست، در سایت ALEXA  رتیه 32 وب سایت های محبوب در جهان را دارد. 

در پینترست شما می توانید مطالب خود را به صورت سازمان یافته و مرتب به اشتراک بگذارید. کلمه ی BOARD اصطلاحی است که برای دسته بندی کردن مطالبتان در این وب سایت باید به کار ببرید و پین کرد همان لایک محسوب می شود. 

پینترست پر از ایده های خلاقانه و ناب است. این ایده ها در هر زمینه ای که مد نظر شما باشد یافت می شود. از جاذبه های توریستی یک کشور گرفته تا حرکات ورزشی و حتی خیاطی! از ویژگی های مهم این شبکه موتور جست و جوی آن است. در هنگامی که شما عبارت یا مطلبی را در پینترست جست و جو می کند، با مجموعه ای مرتب و جذاب که در کنار یک دیگر قرار گرفته اند مواجه می شوید. اگر چه شما می توانید از دسته بندی موضوعی پینترست نیز استفاده کند یا کسانی را که سلیقه و یا سبک کاری آن ها می پسندید دنبال کنید. 

تاریخچه ی ساخت 

ساخت وب سایت پینترست در سال 2009 توسط بن زیلبرمن و تیمش آغاز شد و نسخه ی بتای آن در سال 2010 در دسترس مردم قرار گرفت. بن زیلبرمن در حال حاضر میر عامل پینترست است. در حال حاضر اپلیکیشن های این وب سایت سال هاست که برای کاربران اندروید و آی او اس در دسترس هستند. 

 

نحوه ی استفاده از پینترست

 

نحوه ی استفاده از پینترست از دو طریق صورت می گیرد:

  1. استفاده از مرورگر ها و ورود مستقیم به سایت
  2. دانلود و نصب اپلیکیشن پینترست

برای استفاده از پینترست شما باید برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای ایجاد یک حساب شما به یک ایمیل معتبر و یک رمز عبور نیاز دارید. در این وب سایت برای دسترسی بیشتر و راحت تر شما می توانید از حساب کاربری خود در گوگل و یا فیسبوک نیز استفاده کنید. 

بعد از ثبت نام پینترست از شما می خواهد تا چند تا از موضوع های مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید. پینترست یک لیست از موضوعات مختلف که شامل آشپزی، دکوراسیون، انیمیشن، طراحی وب، سینما و ... به شما نشان می دهد. 

پینترست از شما می خواهد تا اطلاعات شخصی خود را وارد کنید تا اکانت شما تکمیل شود. 

 

مواردی که شما می توانید از پینترست استفاده کنید.

 

برنامه ریزی یک پروژه

مهم نیست شما برای چه پروژه ای برنامه ریزی می کنید؛ در هر صورت شما لازم است تا یک سری به پینترست بزنید تا ایده های ناب و خلاقانه ی دیگران را ببینید. 

نگران پیش بردن و مراحل پروژه ی خود نباشید! اکثر پروژه هایی که در پینترست وجود دارد به صورت مرحله ای در سایت قرار می گیرد و این بدین منظور است که شما می توانید در پیش برد مراحل کارتان از شیوه های گوناگونی کمک بگیرید. 

آموزش

از دیگر موضوعات محبوب در پینترست می توان به آموزش های گوناگون اشاره کرد. شما می توانید هر آموزشی را که مشتاق آن هستید در پینترست مشاهده کنید.

سرگرمی 

ممکن است که شما یک روز علاقه ای به انجام کاری نداشته باشید و یا فقط به خاطر وقت گذراندن در فضای مجازی حضور داشته باشید؛ در این صورت شما می توانید وارد پینترست شوید و مدت زمان زیادی را در سپری کنید. 

از پین بورد در پینترست به چه منظور استفاده می شود؟

شما می توانید پین بورد های متفاوتی را در پینترست ایجاد کنید که این راه کمک زیادی به دسترسی راحت و سریع شما به مطالب می کند. 

 

  

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب