× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۵,۲۰
3143

توییتر چیست؟ ویژگی های آن چیست؟ قوانین و نحوه ی ثبت نام در آن چگونه است؟

توییتر یک شبکه ی اجتماعی محبوب در جهان است که بر اساس آخرین تحقیقات، پس از فیس بوک مهم ترین و محبوب ترین شبکه ی فضایی در جهان شناخته می شود. این شبکه ترکیبی از وبلاگ نویسی، سایت خبری، رسانه های اجتماعی، شبکه ی اجتماعی است. توییتر را در جک دورسی در سال 2006 درست کرد و آن را در ژئویه ی همان سال در دسترس کاربران قرار داد.  

کاربران در توییتر می توانند متن های مورد نظر خود را در 140 کاراکتر بنویسند و عکس و ویدیوی مربوط به توییت را به آن ضمیمه کنند و آن را در صفحه ی خود منتشر کنند. به این نوشته در توییتر به اصطلاح توییت می گویند. در این شبکه روانه حدود 360 میلیون پست منتشر می شود. به توییتر پیامک اینترنتی لقب داده اند. در حال حاضر ارزش توییتر 500 میلیون دلار محاسبه شده است.

شعار این شبکه ی اینترنتی  " ? What are you doing " است. در این برنامه می توانید روزانه به هر تعداد که می خواهید توییت بزنید و هر کاربری را که مورد پسند شماست دنبال کنید و یا توسط دیگر افراد دنبال شوید.

 

 

شرکت توییتر در حال حاضر واقع در سان فراسیسکو در ایالت کالیفرنیا است. ابداع توییتر در سال2006 در یک جلسه میان بنیان گذاران آن، انجام شد. در آن جلسه دروسی طرح ایجاد گروهی کوچک برای ارتباط با دیگران را پیشنهاد کرد. اسم رمز اصلی این پروژه twttr  بود و در ابتدا طراحان شماره پیامک 10985 را انتخاب کرده بودند که پس از مدتی آن را به 404040 تغییر دادند تا راحت تر و آسان تر در ذهن ها باقی بماند. این شرکت در 25 کشور جهان دفتر مرکزی دارد  

جک دروسی در باره ی انتخاب اسم این شبکه می گوید این واژه به طور اتفاقی به ذهنمان خطور کرد که به معنی زنجیره ی کوتاهی از اطلاعات نا مرتبط و صدای آواز پرنده است که به کاربرد این شبکه نیز مربوط می شود. توییتر در آوریل 2007 به شرکتی مستقل تبدیل شد.  

سرمایه ی اولیه این شبکه ی اجتماعی حدود 1 تا 5 میلیون دلار بوده و پس از راه اندازی آن شرکت ها و سرمایه گذاران بی شماری بر روی توییتر سرمایه گذاری کردند تا این شرکت در آن زمان حدود 57 میلیون دلار ارزش داشته باشد. از سرمایه گذاران این شرکت می توان به اسکوئر ونچرز، اسپارک کپیتال و اینسایت ونچر پارتنرز اشاره کرد.  

اولین توییت در توییتر را جک دروسی در سال2006 ساعت 12:20 بعد از ظهر منتشر کرد. دروسی در این توییت نوشت که من توییترم را فعال کردم.

 

 

در توییتر از محدودیت کاراکتر بسیار هوشمندانه استفاده می شود. به گونه ای که کاربر باید بتواند یک توییت هدفمند را با وجود محدودیت به صورت هوشمندانه و مختصر در صفحه ی شخصی خود منتشر کند. همچنین این محدودیت باعث شده تا یک توییت در یک نگاه قابل خواندن باشد که این قابلیت توییتر را به یک پلتفرم جذاب و محبوب تبدیل کرده است.

تعداد زیادی از کاربران توییتر محتوای مفیدی را به اشتراک می گذارند به همین دلیل است که می گویند در توییتر هر شخص به عنوان یک روزنامه نگار شناخته می شود.

 

 

ویژگی های توییتر چیست؟

توییتر امکان ارسال چندین توییت در شبانه روز را به کاربران می دهد.

کاربران می توانند به صورت آنلاین آخرین توییت مخاطبان خود را ببینند.

امکان اشتراک گذاری توییت ها در دیگر نرم افزار ها، ایمیل، پیامک و ... در توییتر وجود دارد.

امکان ایجاد هویت های مجازی و ارسال توییت به صورت ناشناس برای کاربران طراحی شده است.

 

 

ترند توییتر چیست؟

برای اینکه متوجه معنای ترند توییتر بشویم ابتدا باید معنای واژه ی ترند را بدانیم.

واژه ی ترند در فضای مجازی از صنعت مد و فشن گرفته شده است. این واژه در ترمینولوژی مدیریتی هم وجود دارد. ترند های مدیریتی به عنوان افزاینده ها یا کاهنده ها شناخته می شوند ولی در صنعت مد و فشن وقتی از ترند بودن و ترند شدن صحبت می کنیم منظور ما معروفیت و محبوبیت یک سبک است.

شبکه های اجتماعی دارای الگوریتم خاصی هستند. وقتی در یک بازه ی زمانی، یک موضوع مورد بحث افراد زیادی در یک شبکه های اجتماعی قرار می گیرد، اصطلاحاً می گوییم آن موضوع ترند شده است.  

 

 

تبلیغات در توییتر چگونه است؟

تبلیغات در توییتر به معنی ترویج توییت های شرکت خود در بین کاربران است. اگر شما برچسب promoted را نیز بر روی توییت خود قرار دهید بار هم در میان دیگر توییت ها نشان داده می شود. تبلیغات در توییتر شباهت بسیار زیادی به تبلیغات در گوگل ادز دارد و همچنین به دلیل شبکه ی اجتماعی بودن آن و ارتباط با دیگر افراد جامعه تاثیرگذاری بیشتری بر مردم دارد.  

 

 

مزایای تبلیغ در توییتر  

پرداخت تنها به ازای دستیابی به هدف

هدف گیری کلمات کلیدی و مهم و ترند شده در توییتر  

هدف گیری مخاطبان دیگر رقبا

به نتیجه رسیدن سریع هدف  

کسب و کار بسیار مؤثر

یکپارچه بودن محیط کاربری در توییتر  

امکان نمایش توییتر در گوشی های هوشمند و کامپیوترهای شخصی

ممنوعیت ها و قوانین توییتر چیست؟

جعل هویت

علامت تجاری  

آشکار کردن هویت و اطلاعات محرمانه ی دیگران

خشونت و تهدید  

کپی رایت

فعالیت های غیر قانونی  

سو استفاده از عنوان های توییتر  

چرا کاربران در توییتر اسپم می شوند؟

اسپم شدن در توییتر به چند دلیل اتفاق می افتاد:

دنبال کردن کاربران زیاد در بازه ی زمانی کوتاه  

آنفالو کردن افراد در بازه ی زمانی کوتاه

تغییرات زیاد در پروفایل شخصی در یک روز

مسدود شدن توسط کاربران زیاد  

به روز رسانی تکراری به میزان زیاد  

باز نشر کردن توییت های دیگران ( به اصطلاح ریتوییت کردن دیگران )

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب