× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۴,۲۹
1924

عجیب ترین گجت های دهه اخیر

دنیای امروز به گونه ای است که نمیتواند اهمیت تکنولوژی و تاثیر آن بر فضای اطراف ما و زندگی خود را انکار کرد. در دنیای مدرنیته ی امروز، گجت ها فناوری هایی هستند که بسیار مورد توجه قرار می گیرند. گجت ها ممکن است بسیار برای انسان کاربردی باشند و گاهی ممکن است صرفاً خلاقیت طراح را به دیگران نشان دهد و گاهی ممکن است کجت هر دو ویژگی کاربردی-خلاقانه را داشته باشد. در این مقاله سعی بر آن داریم تا شما را با عجیب ترین گجت های پوشیدنی یک دهه ی اخیر آشنا کنیم.  

گجت پوشیدنی چیست؟

گجت های پوشیدنی قطعات الکترونیکی خاصی هستند که می توانند به شیوه های مختلف با کاربر در ارتباط باشند. این نوع از گجت ها عموماً هدف ردیابی انسان، بررسی وضعیت جسمانی یا سبک و میزان تحرکات افراد را دارند.  

گجت ها در بیشتر مواقع توسط کاربر پوشیده می شود اما یکی از بهترین آپشن هایی که یک گجت پوشیدنی می تواند داشته باشد آن است که روی بدن کاربر مورد نظر چسبانده شود. گاهی بعضی از گجت ها نه پوشیدنی هستند و نه چسبانده می شوند بلکه آن ها باید توسط فرد حمل شوند.  

تاکنون گجت های مختلف با طراحی های خاص از سوی شرکت ها و کمپانی های مختلف طراحی و ارائه شده است اما همچنان گجت هایی که مربوط به سلامتی انسان و فعالیت های او است، در مرکز توجه عموم قرار دارد. بسیاری از این گجت ها دارای طراحی های خاص و عجیب هستند که ظاهر و عملکرد متفاوتی دارند.  

 

 

در ادامه چند مورد از این گجت های فوق العاده را به شما معرفی خواهیم کرد.

گجت Electrozyme

یکی از کار هایی که این روز ها در بین مردم و عموم جامعه مطرح و پر طرفدار است، زدن طرح های مختلف تتو بر روی بدن است. اما در این میان کسانی نیز هستند که بنا به دلایلی از زدن تتو اجتناب می کنند اما به آن علاقه مندند. در این بین تتو های موقتی طراحی شدند که نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کردند. این قضیه زمانی جالب می شود که تیمی از محققان دانشگاه کالیفرنیا سان دیهو گجت کوچک و بسیار کاربردی با نام Electrozyme را طراحی و تولید می کنند. این گجت در میان تتو های موقت قرار می گیرد به ماده ای به نام لاکتات که در درون عرق بدن انسان قرار دارد، حساس است و واکنش نشان می دهد.  

این گجت می تواند اطلاعاتی در مورد خستگی، انقباض، انبساط و ... در اختیار کاربر قرار دهد.

 

 

گجت carepredict Tempo

این گجت در حاضر یکی از جالب ترین گجت هاست که می تواند وضعیت جسمانی سالمندان را برای دیگران شرح دهد. این گجت نوعی مچ بند است و به مچ فرد مورد نظر بسته می شود. طرز کار این گجت به گونه ایست که الگو های حرکتی سالمندان در طول زندگی روزمره را بررسی و ردیابی می کند و اطلاعاتی از جمله مسیر هایی که طی کرده اند میزان خوابی که داشته اند و بسیاری از اطلاعات مفید دیگر در مورد آن ها را زیر ذره بین قرار دهد. این اطلاعات پس از جمع آوری آنالیز شده و اگر شرایط سالمند در معرض خطر باشد و شرایط سالمند بحرانی باشد به پرستار یا خانواده ی او هشدار می دهد تا جلوی خطرات احتمالی را بگیرد.

لازم به ذکر است است که اطلاعات دریافت شده توسط این وسیله بسیار دقیق و محاسبه شده است.

 

 

Digital tattoo

شرکت موتورولا و VivaLnk  با همکاری یکدیگر تتوی دیجیتالی را ابداع کردن که تا 5 روز بر روی بدن فرد می ماند. اگر چه در این 5 روز در تماس دائم با آب و... باشد. این تتو ها به گونه ایست که لازم نیست تا هر روز و هر زمان فرد رمز های مختلف خود را در نرم افزار ها و وب سایت های گوناگون وارد کند؛ بلکه کافی است تا دوربی خود را بر روی این تتوی دیجیتالی قرار دهد.

 

 

Muse

سربند های شرکت  InteraXon  از سری سربند هایی است که با استفاده از فناوری و تعدادی حسگر EEG می تواند فعالیت های مغز کاربر مورد نظر را کنترل کرده و تشخیص دهد. کار کرد این دستگاه یا سربند به گونه ای است که از نرم افزاری استفاده می کند و به شما می گوید تا به موزیک آرامش بخشی که در حال پخش است گوش کنید و یا تمرکز کنید. از بهترین آپشن های این سربند می توان به این اشاره کرد که، در زمانی که شما تمرکز کنید و آرامش داشته باشید به شما امتیازاتی را می دهد و یا از شما تقدیر و تشکر می کند.

 

 

Onyx

این گجت جسمی دایره ای شکل است که با فشردن یک دکمه شما می توانید با گروه و اشخاص مورد نظر یا یک شخص صحبت کنید. این گجت توسط شرکت Orion Labs  طراحی و تولید شده است.

لازم ب ذکر است که این گجت بر روی لباس شما و در نزدیکی یقه ی شما باید متصل شود.

 

 

Blety

این گجت نوعی کمربند است که هدف مهم تر و خاصی تری از نگه داشتن شلوار شما دارد. این گجت با سنسور ها و فناوری پیشرفته ای که دارد می تواند فعالیت های بدنی شما و حرکات اعضای بدن شما مخصوصاً دست هایتان را کنترل کند و اطلاعاتی مبنی بر میزان تحرکات شما به دست آورد. زمانی که این کمربند دور کمر شما قرار دارد، هنگام نشستنتان کمی آزاد تره شده و سپس بعد از بلند شدن شما محکم می شود.  

مسئله ی مهم تری که در رابطه با این کمربند مطرح است آن است که، این کمربند دائماً دور کمر شما را اندازه می گیرد و این موضوع برای کسانی که دارای حساسیت های بالا و شدیدی نسبت به تناسب اندام خود هستند، چندان مناسب نیست زیرا می تواند این اقراد را بیش از پیش نسبت به اندام خود حساس کند.

 

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب