× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۴,۲۵
1742

تبلیغات در گوگل چیست؟

یکی از کارآمد ترین روش های تبلیغات در دنیای مجازی، تبلیغات در گوگل است. تبلیغات در گوگل به دو صورت انجام می شود. یکی سئو کردن سایت و دیگری ادوردز است.

سئو روشی طبیعی برای بالا بردن صفحه وب سایت شما در در گوگل است که در صفحه ی اول گوگل به نمایش گذاشته می شود. تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز (google adwords) به این صورت است که توسط شما مبلغی با هر کلیک بر روی کلمات کلیدیتان به گوگل پرداخت می شود. این نتایج در گوگل با عبارت Ad نمایش داده می شود.

شما باید با توجه به نیاز خود یکی از روش های سئو و ادوردز را انتخاب کنید. روش سئو در مدت زمان طولانی انجام می شود اما بسیار پر بازده است و در طولانی مدت می تواند افراد زیادی را جذب صفحه و کسب و کار شما کند. روش ادوردز زمان زیادی را نیاز ندارد و بسیار سریع شما را به نقطه ی دلخواهتان می رساند اما با گذشت زمان شما مخاطب کمتری را می تواند جذب صفحه ی خود کنید.

در روش سئو شما باید در راستای بهینه سازی وب سایت خود تلاش کنید تا مخاطب با جست و جو بتواند به راحتی به مطلب مورد نظر خود  در وب سایت شما دست پیدا کند.  

در روش ادوردز هزینه ای به گوگل پرداخت می گردد تا سایت شما در صفحه ی اول گوگل باشد. در ازای هر کلیلک بر روی آدرس سایت شما از هزینه ی تبلیغات شما کسر می گردد.

 

 

چرا باید در گوگل تبلیغ کنیم؟

تبلیغ در مهم ترین وب سایت جهانی: گوگل در ایران و در دیگر کشور ها رتبه ی اول را دارد. شما با تبلیغ در گوگل این شانس را دارید که یکی از حدود 3.5 میلیارد بازدید روزانه از گوگل باشید.

قدرتمند ترین و کارآمد ترین استراتژی تبلیغاتی

جذب مخاطب در حساس ترین زمان ممکن: زمانی که شما کلید واژه هایی را در وب سایت خود قرار می دهید؛ گوگل این امکان را به شما می دهد تا در حساس ترین و طلائی ترین زمان ممکن مخاطب را جذب سایت خود کنید. زمان نیاز مخاطب به محصولات و خدمات، زمانی طلائی است.

بازگشت چند برابری سرمایه: برای تبلیغات در گوگل باید هزینه ای را در نظر بگیرید و نباید نگران سرمایه ی خود باشید! بعد از گذشت مدتی از سرمایه گزاری در گوگل سرمایه ی شما به شما باز می گردد طبق نرخی که خود گوگل ارائه داده است این هزینه با +200 درصد به شما برمیگردد.

 

 

تبلیغات چند دسته هستند؟

شبکه های جست و جو: این تبلیغات زمانی انجام می شود که با سرچ کلید واژه و کلمه وب سایت در لیست اولین سایت ها قرار می گیرد.

نمایشی: تبلیغاتی که به صورت عکس یا ویدیو های کوتاه بر روی سایت های زیر مجموعه ی گوگل یا شرکای آن قرار می گیرد.

بازاریابی دوباره: گاهی ممکن است که مخاطب به سایت شما بیاید و بی هیچ خریدی از سایت شما خارج شود. در این مواقع می توانید زمانی که مخاطب در حال وبگردی است، تبلیغات خود را به او نشان دهید.

 

 

تبلیغات در بخش خرید گوگل

گوگل ادوردز چگونه کار می کند؟

در دنیای گوگل ادوردز کلید واژه ها نقش مهمی دارند. شما حتی قبل از شروع به کار در گوگل ادوردز می توانید از بخش keyboard planner  هدف خود را مشخص  و یا اصلاح کنید و نتایج خود را بهبود ببخشید.  

کلمات کلیدی key words : اساس کار گوگل ادوردز کلمات کلیدی است. شما با انتخاب کلمات کلیدی مناسب می توانید تاثیر بسزایی بر روی تبلیغات خود داشته باشید. می توان به صورت کلی گفت که سرمایه گذار بر روی کلمات مهم و کلیدی انجام می شود. شما می توانید در مدت زمان کوتاهی کلمه ی کلیدی خود را امتحان کنید و بازده ی آن را ببینید و میزان بازدید خود را با قبل از اعمال کلمه ی کلیدی مقایسه کنید. به ازای هر کلیک مخاطب مبلغ کم و قابل چشم پوشی از حساب شما کم می شود.

 

 

Impression: تعداد دفعاتی را نشان می دهد که صفحه ی شما برای جست و جوی کلید واژه ها بالا آمده و در دسترس مخاطب قرار گرفته است. اگر تعداد اثرگذاری ها بر عدد کلیک ها تقسیم شود سی-آر-تی یا همان نرخ کلیک به دست می آید. این دقیقا آمار اصلی و مورد نیاز شماست که تعداد افرادی را که با کلیک بر روی تبلیغ شما وارد سایت شما شده اند، را نشان می دهد.

کار در فضای تبلیغاتی گوگل ادوردز دقیقا مانند شرکت را مناقصه است. شما سرمایه ی خود را متناسب با نوع کسب و کارتان وارد گوگل ادوردز می کنید؛ بعد از آن با توجه به فرمول هایی که گوگل مشخص می کند به ازای هر کلیک مقدار هزینه از شما کم می کند. با توجه به رقیبان شما و کلمات کلیدی که گوگل در ازای آن ها مبلغی را درخواست کرده است شما باید قیمتی را پیشنهاد دهید. اگر چه زمانی که شما مبلغ کمتری نسبت به رقیبان خود، به گوگل  پیشنهاد دهید، درخواست شما رد می شود. در این صورت شما باید مبلغ بیشتری را به گوگل پیشنهاد کنید. اگر کسی مبلغ گمتری نسبت به شما بپردازد گوگل مبلغ زیادی را از شما کم نمی کند و مبلغ شما را صرف هزینه ی بهینه سازی کلیک ها می کند.  

 

 

واضح است که هر چه مبلغ پیشنهادی شما بیشتر باشد، بهتر است زیرا گوگل برای سود خود بیشترین مبلغ را می پردازد!

همچنین لازم به ذکر است که همیشه در صدد بهینه سازی و کاربری بیشتر سایت خود باشید زیرا ممکن است شخصی مبلغ کمتری از مبلغ شما را پرداخت کرده باشد اما به خاطر موارد و نکات مثبت موجود در سایت خود مخاطب بیشتری را جذب سایت و صفحه ی خود کند.

در گوگل ادوردز بخش تبلغات تصویری نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. این روش تبلیغی در گوگل ادوردز احتمال جذب مشتری بیشتری دارد.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب