× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۳,۱۸
1582

معرفی کتاب ثروتمندترین مرد بابل

خیلی از افرادی که با کتاب سر و کار دارن همیشه توصیه به مطالعه میکنن و سعی بر این دارند تا افرادی که در دور و اطرافشان هستند را با کتاب آشتی بدن، اما خوب مسئله ایی که هست این است ، خواندن کتاب برای خیلی از افراد جامعه همچنان بی معنی است و دلیلی برای مطالعه ندارند، این که بشر همه روزه نیاز به دریافت دیتا و اطلاعات دارد کاملا رفتاری فطری است و این گونه افراد معمولا دیتاها و اطلاعات خود را از طریق روش هایی دیگر مثل دنبال کردن شبکه های اجتماعی دریافت میکنند که البته زیاد نمی شود روی صحت دریافت اطلاعات از این طریق اعتماد کرد اما از نظر رفع نیاز برای خیلی از افراد جامعه مطالعه های سطحی در این شبکه ها کافی است و به خاطر همین است که به هیچ عنوان سمت کتاب و کتاب خوانی نمیروند و نخواهند رفت.

بهترین روش برای جذب افراد به سمت کتاب خوانی این است که موضاعتی برای مطالعه به آنها پیشنهاد بدهیم که آنها را جذب میکند و آنها به آن موضوع علاقه مند هستند. هم اکنون که شما در حال مطالعه ی این مقاله هستید حال به هر طریقی که به این صفحه رجوع کردید قطعا علاقه مند به موضاعات کسب و کار و کسب ثروت هستید. پس ما در اینجا تجربیات خودمان را از مطالعه ی کتاب های این حوزه با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

 

 

من قبل از اینکه به کتاب خوانی در موضوعات کسب و کار علاقه مند بشوم همیشه به این فکر میکردم که مطالعه ی این دسته از کتاب ها قطعا کلیشه ایی و بی تاثیر است به این علت که مگر نویسنده چه چیز عجیبی می‌تواند در حوزه ی کسب ثروت و موفقیت بگوید که من از آن مطلع نباشم ، پس به اطلاعات خودم کفایت می‌کردم تا اینکه برای اولین بار کتابی در حوزه ی کسب ثروت به اسم ثروتمندترین مردم بابل مطالعه کردم.

پس از گذشت چند روز از مطالعه ی این کتاب متوجه شدم که چقدر مسائلی در این حوزه وجود دارد که من نمی‌دانستم و چقدر مسائل دیگر هم می‌تواند برای موفقیت من وجود داشته باشد که من از آن بی اطلاع هستم. مطالعه ی این کتاب به عنوان اولین کتاب کسب موفقیت باعث شد تا در این حوزه از کتاب خوانی سیرمطالعاتی برای خودم برنامه ریزی کنم و سمت دیگر موضوعات برای خواندن کتاب نروم. مطالعه ی کتاب به علت اینکه از دید و تجربه ی نویسنده ایی دیگر به سمت ما می آید بسیار در رفتارهای ما میتواند تاثیر مثبت بگذارد و کتاب ثروتمندترین مرد بابل یکی از این کتاب های موثر است که پیشنهاد می شود حتما این کتاب را مطالعه نمائید.

 

 

چرا بابل ؟

حتما زمانی که برای اولین بار اسم این کتاب به گوش شما خورده پیش خود گفته اید : ثروتمندترین مرد بابل ؟ چرا بابل ؟ این همه شهر . حق دارید شنیدن نام سرزمین بابل صرفا برای کتب تاریخی منطقی به نظر می رسد ، این کتاب هم از این قاعده مستثنی نیست و شما با مطالعه ی این کتاب سفری جذاب و کوتاه به زمان های عصر بابلیون خواهید داشت . جایی که در آن زمان مردمان آن دیار به ثروتمند بودن شهره بودند.

ثروتمندترین مرد بابل اثر جورج ساموئل کلاسون ، نویسنده و کارآفرین آمریکایی است . کلاسون میتواند به دو دلیل سرزمین بابل را برای محوریت داستانش انتخاب کرده باشد ، یک اینکه سرزمین بابل در دیار قدیم در بین سرزمین های جهان به ثروتمند بودن شهرت داشته با اینکه این سرزمین در بیابانی کاملا خشک و بی آب و علف و البته کم باران واقع شده بود ولی مردمانی با خرد و باهوش مالی بالا را در بر داشت که باعث رونق اقتصادی این سرزمین شده بودند ، دلیل دوم هم وجود لوح های گِلی است که توسط باستان شناسان از این سرزمین کشف شده. در این لوح های گِلی داستانی واقعی از روزگار جوانی بدهکار نقل شده ، این جوان در طول داستان سعی بر کشف راز های ثروتمند شدن کرده است که البته بعد از مطالعه ی این کتاب به این نتیجه خواهید رسید که کسب ثروت در سال ها و تمدن های گذشته تفاوت چندانی با کسب ثروت در روزگار فعلی ندارد.

 

 

داستان آرکاد و نصیحت های خردمندانه به بنسیر

کلاسون کتاب را به ظرافت بسیار خوبی جهت نصیحت من و شما نوشته مانند نصیحت های خردمندانه ی آرکاد به دوست قدیمی خود بنسیر که در رنج فقیر بودن دست و پا می زند.

شخصیت اصلی داستان شخصی ثروتمند به نام آرکاد است که در واقع ثروتمندترین مرد بابل به حساب می آید ، این شخص آنقدر ثروتمند است که حتی به دولت نیز برای تامین مخارجش وام می دهد.

داستان این کتاب جوری پیش می رود که شما متوجه ی مراحل کسب ثروت آرکاد خواهید شد . آراکاد در نصیحت های خودش به دوست فقیرش بنسیر  قوانین کسب ثروت را به طور کلی بازگو میکند.

 

آرکاد چگونه ثروتمند شد

روزگاری آرکاد هم مانند من و شما به زندگی ساده و روزمرگی خودش مشغول بود ، شغل و مهارت آرکاد کتیبه نویسی (نویسندگی) بود. روزی و روزگاری که آلگامیش یکی از ثروتمندان بابل برای نوشتن کتیبه ی مدنظر خود نزد آرکاد می آید ، آرکاد به جای دستمزد کتیبه نویسی اش از آلگامیش می خواهد که رمز و راز کسب ثروت را به او بگوید. آلگامیش پیر و دانا یک نصیحت به آرکاد میکند که این نصیحت باعث دگرگونی و ثرمتمند شدن آرکاد می شود. "بخشی از درآمد خودت را برای خودت نگه دار" همین یک جمله ی ساده روند زندگی آرکاد را به کلی تغییر میدهد.

پس انداز درآمد ماهانه 10درصد از حقوق ماهیانه روشی معقول برای بدست آوردن سرمایه اولیه می باشد که آلگامیش در این کتاب به خوبی دلیل این پس انداز ، نحوه ی پس انداز کردن ، نحوه ی ثروت سازی و رشد این پس انداز را به آرکاد آموزش می دهد.

کلاسون در این کتاب علاوه بر راز های پس انداز و رشد پول مواردی را جهت جلوگیری از هزینه های اضافه ی زندگی ، نحوه ی تجارت ، وام دادن و ... را برای مخاطب با مثال های جالب به صورت داستان محور از دوران باستان برای ما تداعی میکند.

داستان های کتاب کاملا جذاب و خواندنی است که با توضیح دادن بیشتر از جذابیت کتاب کم نمیکنم پس بهتر است همین حالا این کتاب را تهیه کنید تا با داستان های جذاب مالی روش های پس انداز و کسب ثروت بیشتری آشنا شوید.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب