× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۳,۱۵
1622

ویروس کرونا و تاثیرات مثبت و منفی آن بر صنعت تبلیغات

ویروس کرونا به یک رویداد جهانی تبدیل شده است و علاوه بر تاثیراتی که بر جسم و روان افراد در سرتاسر جهان گذاشته است؛ تاثیرات زیادی نیز بر صنایع گوناگون گذاشته است.

در چند ماه گذشته شاهد تجزیه و تحلیل های داده های آماری مربوط به کاهش تبلیغات و هم چنین درآمد های حاصل از آن در جهان بوده ایم. صنعت تبلیغات تاثیر مستقیم بر ایجاد و بقای یک برند دارد و مانند بسیاری از صنایع بستگی به خواسته ی مشتری و بازار هدف دارد. در شرایط فعلی که اعمال محدودیت ها و حفظ فاصله ی اجتماعی با دیگر افراد تاثیر به سزایی در کنترل گسترش این ویروس دارد، این امر موجب تغییرات استراتژی مورد نظر صاحبان برند برای تبلیغات شده است.

این تغییرات شامل تغییر مخاطبان و نوع تبلیغات و سبک آن ها نیز می شود. برای مثال فضا های تبلیغاتی به میزان تردد مردم و مخاطبان، تعداد بازدید کنندگان و جانمایی بستگی دارد و نسبت به موقعیت هر چه بهتر آن ها ارزش و بهای بالاتری نیز دریافت می کنند.  

 

 

به طور معمول شرکت ها بر اساس توصیه های آژانس های تبلیغاتی هزینه ی تبلیغات خود را بر مبنای مخاطب، نوع ابزار و رسانه بودجه بندی می کنند. تبلیغات محیطی یکی از مهم ترین و بهترین و تاثیرگذارترین شیوه های تبلیغاتی است. این نوع تبلیغات بعد از اتفاقات پیش بینی نشده ای که براساس کرونا رخ داده دچار تحول های زیادی شده است. صاحبان برند ها بعد کاهش درآمد خود مجبور به کاهش هزینه های تبلیغاتی شده اند. برای مثال تبلیغات محیطی از جمله تبلیغات بیلبوردی، تلویزیونی، رسانه های کاغذی ، روزنامه ها و مجلات، تلویزون های شهری کاهش یافته اند و صاحبان برند ها ترجیح می دهند تا در شبکه های اجتماعی به تبلیغات برند و کسب و کار خود بپردازند.  

برخی از کارشناسان معتقد هستند لحظه ی جهش این سبک از تبلیغات در شبکه های اجتماعی فرا رسیده است؛ چون با قرنطینه شدن مردم جهان  و باقی ماندن تنها راه ارتباطی مردم با جامعه در حال حاقر از طریق شبکه های اجتماعی است و مردم سعی می کنند نیاز و خواسته های خود را از این طریق رفع کنند و به دست بیاورند. این امر بی شک باعث کاهش بسیار زیاد درآمد های آژانس های تبلیغاتی خواهد شد.  

همچنین زمانی که ویروس کرونا به یک بحران اقتصادی در جهان تبدیل شده است، شرکت های بسیار زیادی تحت تاثیر مشکلات بی شمار این ویروس قرار گرفته اند. در چنین شرایطی که ارتباط مستقیم و حضوری ممکن نیست، شرکت ها با حضور مداوم و مسئولانه ی خود در شبکه های اجتماعی می توانند تاثیر بسیار زیادی بر ذهن مخاطب فعال خود داشته باشند.

 

 

تاثیرات منفی کرونا  

در شرایط بحران کنونی دنیای تبلیغات سقوط قابل توجهی داشته که دلیل این امر بسیار ساده است.  

در چنین شرایطی که ویروس کرونا در جهان همه گیر شده انگیزه ی مشتریان برای خرید و هم چنین توجه آن ها به تبلیغات کم شده است. همچنین بسیاری از مردم قدرت خرید سابق را ندارند. بنابراین برند ها انگیزه و بودجه های لازم برای تبلیغات را ندارند و صرفاً برای بقای تولیدات و برند خود تلاش می کنند.

باید ها و نباید های تبلیغات در زمان کرونا  

برای داشتن تبلیغات موثر باید بتواند برای تمام رده های سنی تبلیغ خود را ارائه کنید. باید به یاد داشته باید که افراد جامعه از ابزار و رسانه های مختلفی استفاده می کنند و تبلیغات شما باید قابل ارائه در رسانه های گوناگون و مهم را داشته باشند. در بین رسانه های رایج مهم امروزه تلفن های همراه به دلیل سهولت و دسترسی ، بیشتر در دسترس مردم هستند و مردم به استفاده آن تمایل دارند و زمان زیادی از شبانه روز را به وقت گذرانی با آن صرف می کنند بنابراین در این زمان تبلیغ با تلفن همراه در زمان رکود جهانی حاصل از کرونا بیشترین بازدهی را دارند.

ممکن است که با خود تصور کنید در زمان کرونا تبلیغات شما بازدهی کافی و مورد نظر را نداشته باشد ولی باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که ویروس کرونا به زودی تمام خواهد شد، بنابراین شما باید آینده نگری کافی و لازم را در این شرایط داشته باشید و برای پیشرفت خود و گروه خود از هیچ کاری دریغ نکنید زیرا با تبلیغات در این ایام در ذهن مشتریان باقی می مانید و فراموش نمی شوید.

به یاد داشته باشید که در شرایط بحران شما باید بهترین مدیریت بودجه را داشته باشید و بودجه ی تبلیغات خود را در بهترین راه و شیوه با بازده بالا صرف کنید.

بهتر است تبلیغات شما به گونه ای باشد حس اعتماد را در ذهن مخاطب ایجاد کند. زیرا در این شرایط مردم کمتر به محصولات و خدمات اعتماد می کنند . همچنین به دلیل آنکه اکثر مردم در دوران کرونا ترجیح می دهند تا در خانه و در کنار خانواده ی خود بمانند و روزها را طی کنند؛ محصول شما باید علاوه بر جذابیت بالا و قابل اعتماد بر ارزش های خانواده نیز تاکید کند تا دوران کرونا و قرنطینه را برای آن ها جذاب تر کند.

 

 

حساسیت بیشتر به نیاز مشتریان  

در چنین شرایطی باید نسبت به خواسته های مشتری بیشترین توجه را داشته باشید و تغییرات لازم را بر اساس نیاز آن ها در اسرع وقت اعمال کنید. در این حالت باید یک پایگاه برای تماس مشتریان در نظر بگیرید تا پیشنهادات و نیاز های خود را با شما و گروهتان در میان بگذارند. لازم به ذکر است که این کار باعث جذب مشتری می شود و یک نوع تبلیغ موثر است.

دو انتخاب کارآفرینان و صاحبان برند ها  

توقف خدمات دیجیتال مارکتینگ یا ادامه دادن فعالیت ها به طور قدرتمند در شبکه های اجتماعی دو انتخاب مهم هستند که بر اساس خواسته ی شما باید انتخاب شوند .

بسیاری از شرکت ها به طور کل خط تولید خود را متوقف کرده اند چون شرایط ارائه و عرضه ی خدمات به مشتری را ندارد. بعضی از شرکت ها نیز به طور موقت تولید خود را متوقف کرده اند و سپس به صورت دور کاری به کار خود ادامه داده اند، شما باید استراتژی خود را نسبت به نوع محصولتان تایین کنید تا به آسانی از این دوره ی بحرانی گذر کنید.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب