× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۳,۱۱
1327

راهکاری برای رستوران ها در شرایط کرونایی

امروزه با شیوع ویروس کرونا در جهان بسیار از مشاغل به صورت علنی دچار ضرر و زیان شده اند حتی در کشور خودمان هم شاهد این اوضاع تاسف بار برای کسب و کارها بوده ایم، صاحبان کسب و کارها بخاطر حفظ جان خودشان و خانواده هایشان هم که شده شرایط را درک میکنند و در شرایط کرونایی باید خود را با شرایط وقف دهند و سبک تولید، توزیع و فروش محصولات خود را کاملا تغییر دهند.

یکی از مشاغلی که شدیدا در این دوران آسیب دید ، رستوران ها و فست فود ها بودند. به علت اینکه این کسب و کار رابطه ی مستقیم با خوراک مردم دارد ، شیوع این بیماری از نظر روانی بار شدیدی را روی فست فود ها و رستوارن ها گذاشت ، حتی در این شرایط که دولت مجوز ادامه ی فعالیت های کسب و کارهای غذایی را صادر کرده ، مردم کماکان به این صنف اعتماد کامل ندارند. اما چه راهکاری می‌تواند باعث اعتماد سازی و رونق گرفتن مجدد کسب و کار فست فود ها و رستوران ها گردد؟

 

 

برای زنده ماندن در این شرایط اقتصادی رستوران ها و فست فود ها باید دست به کارهای خلاقانه بزنند و در شرایط فعلی ارتباط گیری با مردم را بیشتر از قبل کنند زیرا مردم همچنان به دلیل رعایت شرایط بهداشتی ترجیح میدهند که غذای خود را اگر از بیرون هم سفارش می‌دهند، حدالامکان در منزل میل کنند.

در این شرایط هر رستوران و فست فودی بتواند این ارتباط ها را گسترده تر بکند از این شرایط بحرانی به راحتی عبور خواهد کرد و چه بسا پس از گذراندن این شرایط و عادی شدن رفت و آمد مردم ، درآمدشان به علت جذب مشتری های جدید بیشتر از درآمد قبل از شیوع ویروس کرونا گردد.

 

 

چه راههایی برای ارتباط با مشتری های جدید وجود دارد

کاهش قیمت ها

اگر شما تمایل دارید که در این شرایط کسب و کارتان زنده بماند باید روی بخشی از سوددهی خود چشم پوشی کنید. پایین آوردن قیمت ها باعث می شود تا مشتریانی که کم به شما سر میزدند به خاطر تخفیف های جدید بیشتر به شما سر بزنند و ثبت سفارش کنند از طرفی هم این کاهش قیمت ها باعث پیدا شدن مشتری‌های جدید می‌شود زیرا خیلی از مردم سرشان در حساب و کتاب است و از حداقل و حداکثر قیمت ها با خبر هستند.

بهترین میزان اعمال تخفیف برای یک غذای رستورانی 15 الی 20 درصد است ، تجربه نشان داده تخفیف های زیر 15 درصد اصلا برای مشتری چشم گیر نیستند و تخفیفات بالای 20 درصد هم این پالس را به مشتری میرساند که در شرایط قبل از تخفیف ، چقدر از مشتری بیچاره سود میگرفتید که حاضر شدید 30 الی 40 درصد آن را ببخشید. بنابرین بهترین مبلغ تخفیفی که باید در فاکتور برای مشتری لحاظ کنید 15-20 درصد است.

 

 

تخفیف ها گاها مفید نیستند اما در شرایط فعلی ما مجبور به تخفیف دادن هستیم ، مضر بودن تخفیف اینجا مشخص میشود که مشتری احساس میکند اجناس ما بی کیفیت است یا اینکه قیمت های ما فیک هستند و در کل محصول شما را بی کیفیت تلقی میکنند. شما برای جلوگیری از بی اعتبار شدن محصولتان باید در این شرایط به مشتری بفمانید که ارزش و کیفیت محصولی که شما ارائه میدهید بسیار بالا است و این تخفیف ها مدت دار هستند و قیمت اصلی محصول شما برای مشتری همان قیمت های قدیم است.

شما هرجایی که تبلیغ تخفیف خود را قرارمیدهید باید این نکته را به مشتری گوش زد کنید که بخاطر شرایط بوجود آماده این تخفیف ها اعمال شده و پس از گذشتن از این دوره قیمت های اصلی به محصولات باز خواهد گشت، مشتری با دیدن این جملات متوجه ارزش محصول شما می شود و می فهمد که این تخفیف ها به مدت محدود ارائه خواهد شد. علاوه بر این توجیه کردن مشتری ها از محدود بودن تخفیف باعث میشود که مشتری برای خرید کردن از محصولات تخفیف دار شما عجله کند تا فرصت را از دست ندهد.

شما همچنین جهت اعتبار بخشی بیشتر و برای جلوگیری از لطمه خوردن به برند خود می‌توانید تخفیف های حجمی به مشتریان دهید. برای مثال برای سفارش چهار غذا یک غذای رایگان به عنوان تخفیف تعیین کنید. این روش باعث می شود که مشتری متوجه ی ارزش برند شما بشود و غذاهای شما را بی کیفیت تلقی نکند.

 


 

این یکی از بهترین راهکار ها برای جذب مشتری در شرایط فعلی است و پس از گذشتن این دوره شما میتوانید قیمت های قدیم خود را به راحتی برای مشتریان توجیه کنید و به روال عادی برگردانید.

این یک اصل است که گاهی برای زنده نگه داشتن کسب و کار باید از سود خود چشم پوشی کرد

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب