× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۳,۱۱
808

چای به عنوان یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی ها در جهان شناخته می شود. این نوشیدنی در انواع مختلف همجون چای سیاه، چای سبز، و چای سفید در دسترس قرار دارد، که هر یک فواید سلامت زیادی را  برای بدن دارند که در این مطلب قصد داریم به فواید چای سیاه بپردازیم. در شرایطی که مصرف بیش از اندازه از هر چیزی می تواند پیامدهای منفی به همراه داشته باشد، نوشیدن یک فنجان چای سیاه اضافه به آن اندازه که ممکن است تصور کنید زیان نخواهدداشت.

چای سیاه و چای سبز هر دو از یک گیاه که به نام کاملیا سینسیس (Camellia Sinensis) شناخته می شود، تهیه می گردند، اما روش های مختلف پردازش را تجربه می کنند. افزون بر خشک شدن، غلتیدن و گرما دیدن، برگ های چای سیاه پیش از فرآیند حرارت دهی نهایی تخمیر شده اند .

سلامت قلب

بنابر نتایج مطالعات صورت گرفته، به نظر می رسد بدون نظر گرفتن کشور محل تولد، افرادی که روزانه سه فنجان یا بیشتر چای مصرف می کنند، کاهش 21 درصدی خطر سکته مغزی نسبت به افرادی که کمتر از یک فنجان چای سیاه یا سبز در روز می نوشند را تجربه می کنند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

نتایج یک مطالعه نشان داده است، افراد مسن ساکن در جزایر مدیترانه که به طور منظم در بلند مدت و در سطحی متوسط (به عنوان مثال، یک یا دو فنجان در روز) چای سیاه مصرف کرده بودند، 70 درصد احتمال کمتری داشت دارای دیابت نوع 2 باشند یا به آن مبتلا شوند.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب