× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۳,۰۷
1629

سلام - ما در تک نشر از این به بعد قصد داریم تا کتاب های مفید و موثر در حوزه ی کسب و کار را به شما معرفی کنیم .

تمامی کتاب هایی که در تک نشر معرفی میشه توسط خودمون مطالعه شده و به شما این تضمین رو خواهم داد که کتابی که پیش روی شما است از نظر اتلاف وقت ضرری به شما نمیزنه و اتفاقا در مسیر پیشرفت کاری شما موثر خواهد بود، همونطور که این کتاب ها من رو در مسیر کاری هدایت کرد.

کتابی که امروز برای شما معرفی میکنیم ، کتاب معروفی در حوزه ی موفقیت است که میتواند شما را در مسیر موفقیت در کسب و کار ، کاهش وزن ، جذابیت و ... هدایت کند. نام این کتاب اثر مرکب نوشته ی دارن هاردی است.

با هم چند نکته ی طلایی از این کتاب را دنبال میکنیم.

 

 

۱ – سکه جادویی یک سنتی

اصل این کتاب به قدم های کوچک + پایداری و استمرار + زمان اشاره دارد ، دارن هاردی برای توضیح بیشتر جادوی سکه ی یک سنتی را در این کتاب مثال زده.

شما فرض کنید که دو پیشنهاد مالی خوب دارید . اولی دریافت 3 میلیون دلار. دومی دریافت یک سنت روزانه در طی مدت یک ماه اما به شرط دوبرابر شدن نسبت به روز قبل ( یعنی روز اول یک سنت دریافت کنید و روز دوم دو سنت و روز سوم چهار سنت تا روز سی ام )

دارن هاردی این سوال رو از شما می پرسد که شما تمایل دارید به چه نحوی این پول را دریافت کنید ، خیلی از ما سریعا به سراغ سه میلیون دلار نقد خواهیم رفت زیرا آن برای ما ملموس تر است اما حقیقت ماجرا در این مثال این است که جمع سکه های یک سنتی در پایان سی روز چیزی در حدود 10 میلیون دلار خواهد شد.

سکه های یک سنتی از اثرمرکب و زمان نیرو گرفتند و به معجزه تبدیل شدند.

اثرمرکب یعنی رشد کم ولی مستمر به اضافه ی چاشنی زمان به همین سادگی

 

 

2- اثر موجی

دارن هاردی در این کتاب علاوه بر اثر مرکب به اثر موجی رفتارهای ما هم اشاره کرده. برای مثال شخصی را مثال زده که بسیار عاشق شیرینی پزی است و هرشب شیرینی می پزد ، میپزد و می خورد.

مطمئنا خوردن شیرینی به صورت مداوم هرشب و هرشب موجب اضافه وزن خواهد شد و این اضافه وزن باعث بالا رفتن قند خون و چربی هم میشود ، بنابرین این فرد شب ها دیر میخواد و صبح ها دیر هم از رخت خواب دل میکند. دیر رفتن به سرکار موجب توبیخ شدن او از سمت رئیسش میشود و این شرایط بوجود آمده در محل کار موجب اختلال تمرکز در زندگی عادی و درگیری با خانواده هم خواهد شد.

ببینید یک شرینی خوردن افراطی در زندگی بلند مدت چه طبعاتی را به همراه خواهد داشت ، این حقیقت رفتار های ناشایست ماست. ما در طول یک شبانه روز چاق نشدیم به پرخوری های خودمان دقت کنیم میبینیم که عامل چاقی ما چیزی جز اثرمرکب منفی نیست. پرخوری های مداوم و بی مورد موجب چاقی ما شده است.

 

 

۳ – موفقیت مایکروویوی !

ما با پی بردن به اصول اثر مرکب و البته اثرموجی باید به این مهم دست بیابیم که کار بزرگ بدون سخت کوشی و نظم و عادت شکل نخواهد پذیرفت بنابرین باید اندیشه ی یک شبه به هدف رسیدن را از ذهنمان دور کنیم.

موفقیت ماکروویوی و فست فودی عملا وجود ندارد و نمی شود که یکشبیه به ایده ال های خودمان برسیم.

ما همیشه داستان هایی را از افرادی می شنویم که یک شبه در یک قرعه کشی موفق شده اند و به خیال خودمان فکر میکنیم که ماهم میتوانیم مانند آنها یک شبه به موفقیت دست یابیم و یا ثروتمند شویم . متاسفانه همیشه اخبار خوب از این افراد به گوش ما میرسد ، اما ایا تابحال کسی بوده است که اخبار افرادی که در قرعه کشی بازنده شده اند را برای ما منعکس کند؟ اگر یک نفر در قرعه کشی برنده شده هزاران نفر در همان قرعه کشی باخته اند پس نتیجه می توان گرفت که موفقیت ماکروویوی عملا درصد بسیار ناچیزی را پوشش میدهد. درصدی در حدود صفر.

در این کتاب دارن هاردی با چند مثال مناسب این تفکر بچه گانه را از ما دور می کند.

 

 

4 – فرمول خوش شانسی چیست؟

دارن هاردی در این کتاب به سادگی ما را با فرمول خوش شانسی آشنا میکند. خوش شانسی هم مانند دیگر مسائل دارای فرمول و روش است. اگر شما این موارد را رعایت کنید به فرمول خوش شانسی دست می یابید.

فرمول خوش شناسی شامل : آمادگی ، نگرش ، فرصت ، اقدام است

بر اساس این فرمول هر کسی میتواند در زندگی خوش شانس باشد. شانس برای همه به میزان دید خودشان تقسیم شده است و نمیتوان گفت که من از همه بد شانس تر هستم یا او از همه خوش شانس تر است.

اگر شما احساس بد شانسی میکنید قطعا در زندگی خیلی از فرصت ها را از دست داده اید. از دست دادن فرصت ها بر اساس فرمول خوش شانسی میتواند به علت عدم آمادگی شما در آن موضوع باشد یا اینکه نگرش بدی نسبت به آن موقعیت داشته اید باشد بنابرین شما در آن موضوع فرصت طلب نبوده ایید و اقدامی نکردید. به همین سادگی شما از شانس داشتن آن شغل یا آن دوست یا آن موقعیت بی بهره مانده اید.

اگر کسی که شما آن را خوش شانس می نامید به یکی از این خصوصیت های بالا اعتقاد نداشته باشد قطعا فرصت سوزی های زیادی در زندگی داشته که شما از آن بی خبر هستید زیرا کسی خوش شانس است که همیشه آمادگی شکار داشته باشد ، همیشه نسبت به مسائلی که برایش اهیت دارد آگاهی داشته باشد و فرصت طلب باشد و جسورانه اقدام کند.

بنابرین فرمول خوش شانسی = آمادگی + نگرش + فرصت + اقدام

شما هم همین حالا میتوانید خود را خوش شانس بنامید.

 

 

5 – نیروی تکانش

دارن هاردی بر اساس نظریه ی اینرسی نیوتون معتقد است که ما پس از گذاردن دوره ایی منظم دچار نیروی تکانش می شویم و به صورت تصاعدی رشد چشمگیری خواهیم داشت.

نظریه ی اینرسی نیوتون می گوید که اجسام ساکن میل به ساکن بودن دارند تا زمانی که به آنها از بیرون نیروی خارجی وارد نشود و پس از آن تکانش آن جسم شروع می شود و شروع به حرکت کردن میکند.

برای تکانش و اینرسی نیروی زیادی در ابتدای کار نیاز است مانند راه انداختن یک چرخ و فلک دستی ، اما پس از آنکه سیکل حرکتی ما شروع شد همه ی دنیا و انرژی ها بر وقف مراد ما خواهد چرخید و به سادگی پیشرفت های بیشتری خواهیم کرد.

این بخش از کتاب با مثال های جذابی از موفقیت های بزرگ مانند موفقیت شرکت یوتیوب مارا با نگرشی جدید آشنا خواهد کرد.

اثر مرکب بخش های بسیار جذاب دیگری نیز با مثال های واقعی برای ما دارد که میتوانیم با مطالعه ی این کتاب نوع تفکر و نگرش خودمان در مورد موفقیت را اصلاح کنیم. اگر ما موفق نیستیم بخاطر این نیست که مشکلات اجازه ی موفقیت به ما نمی دهند به خاطر این است که ما نگرش اشتباهی به مسیر موفقیت خود داریم و برای رسیدن به آن باید از اثر مرکب استفاده کنیم.

 

 

اگر نیاز به موفقیت دارید و در اوایل کار سردرگمی دارید حتما کتاب اثر مرکب را مانند من مطالعه کنید

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب