× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۳,۰۴
5152

تبلیغات تلویزیونی چیست؟

هر کسب و کاری برای محبوبیت و معروفیت در بین عموم مردم نیازمند تبلیغات موثر و گسترده است. اما امروزه با افزایش جهانی درخواست کالا و خدمات و گسترش تکنولوژی، تبلیغات از روش های سنتی فاصله گرفته و تبلیغات بصری در رسانه های تصویری دارای محبوبیت زیادی در جهان شده است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته تبلیغات بصری تاثیرات زیاد بر مردم و دیدگاهشان دارد. همچنین مردم تبلیغات بصری را به انواع دیگر تبلیغات ترجیح می دهند. خصوصاً اگر داستانی پشت آن باشد و جذابیت زیادی داشته باشد .

تبلیغات تلویزیونی، از سری برنامه هایی هستند که در ازای دریافت مقدار مشخصی پول از سفارش دهنده آن و با محتوایی تبلیغاتی در مورد یک خدمات یا محصولات ساخته می شود تا پیام مورد نظر را به مخاطبان آن شبکه به بهترین شیوه ی ممکن منتقل کند.

تبلیغات تلویزیونی بخش اصلی درآمد شبکه های تلویزیونی هستند که از آغاز شروع به کار تلویزیون به وجود آمده اند و همچنان از پر تقاضا ترین نوع تبلیغات در جهان هستند. نوع تبلیغات، قیمت، مدت زمان تیزر، نحوه ی نمایش، زمان پخش تبلیغات و ... به سیاست های شبکه مربوط است. با توجه به قوانین هر کشوری این شرایط می توانند متفاوت باشد. برای مثال تبلیغات سیاسی در بعضی کشور ها امری ساده است ولی قوانین بعضی از کشور ها اجازه این نوع تبلیغات را به افراد سیاسی نمی دهند.

 

 

تبلیغات تلویزیونی به یاد ماندنی چگونه ساخته می شوند؟

در تبلیغات تلویزیون جذابیت بصری به اندازه صوت آن تاثیر دارد ؛ می توان به جای آن که از فردی برای خواندن یک متن در تبلیبغ از یک خانواده ی شاد دور میز شام و یا در یک مهمانی یا دورهمی استفاده کرد که جذابی محصول مورد نظر را افزایش می دهد.

مخاطبان می توانند به سادگی تفاوت یک تبلیغات حرفه ای را از یک تبلغات غیر حرفه ای تشیخص بدهند؛ به همین دلیل بسیاری از شرکت ها و تولید کنندگان و آژانس های تبلیغاتی ترجیح می دهند تا بازیگران و کارگردانان حرفه ای در تبلیغشان استفاده کنند.

اگر تصاویری و داستانی که در تبلیغ وجود دارند نیز در ذهن مخاطب نقش نبندند؛ مخاطب معمولاً تصاویر شوکه کننده ، جذاب ، زیبا و به یاد ماندنی را به خاطر می سپارند. برای مثال حضور یک فرد مشهور اعم از خواننده و بازیگر در یک تبلیغ می تواند سال ها در ذهن مخاطب باقی بماند. همچنین به دلیل اعتماد بالای مردم به یک فرد مشهور، ساخت تبلیغ با حضور چنین افرادی می تواند باعث جلب اعتماد عموم مردم شود.

 

 

مراحل ساخت یک تیزر تبلیغاتی چیست؟

زمانی که می خواهید یک تبلیغ تلویزیونی را تولید کنید لازم تا یک ایده یا طرحی را برنامه ریزی کنید و سپس بعد از مشاوره گرفتن از افراد متخصص و چندین و چند بار تغییر ایده ی تبلیغ، ایده عال ترین تبلیغ را تهیه و تولید کنید. در ادامه مراحل و گام های تولید تبلیغات تلویزیونی را برای شما توضیح می دهیم.

 

 

اولین گام: مشخص کردن ایده ی اصلی

تبلیغ کردن در تلویزیون از هزینه های زیادی برخوردار است. از خرید زمان تا تولید محتوای با کیفیت باید هزینه های زیادی را صرف کنید. همچنین ایده ی اصلی شما باید بتواند مردم را جذب محصول و خدمات شما کند بنابراین از مهم ترین مراحل تبلیغات است. اگر ایده ی شما یک ایده ی خارق العاده باشد می توانید این اطمینان را داشته باشید که مردم و مخاطبان جذب تبلیغات شما شوند.

 

 

دومین گام: تنظیم کردن یک متن عالی

زمانی که شما ایده ی اصلی خود را تنظیم کردید زمان آن است که یک متن برای عالی برای تبلیغ خود تنظیم کنید. دیدن تبلیغات حرفه ای دیگر می تواند کمک شایانی به متن شما بکند. شما برای جذب مشتری و مخاطب زمان بسیار کوتاهی را در دست دارید. بنابراین باید بتوانید پیامتان را در همین زمان کوتاه به مخاطب منتقل کنید. لذا از جملات بلند و طولانی استفاده نکنید. کوتاه و موثر سخن بگویید. به گونه ای که افرادی که تبلیغات تلویزیونی را مشاهده نمی کنند نیز بتواند متوجه پیام شما بشوند و با محصول شما آشنا شوند.

 

 

سومین گام: استفاده از بازیگران

تبلیغات بسیار زیادی در جهان وجود دارند که از بازیگر استفاده نکرده اند ولی به شدت تاثیر گزار هستند. ولی شما در زمان تولید یک تیزر تبلیغاتی باید این نکته را در نظر بگیرید که انسان ها می توانند ارتباط بیشتری را با یک دیگر را برقرار کنند . این ارتباط زمانی موثر تر است که بازیگران از میان جامعه ی هدف شما باشند که می توانند کمک شایانی به کسب و کارتان باشند.

همچنین تبلیغ شما نباید یک تبلیغ مصنوعی باشد بنابراین باید در انتخاب بازیگران نهایت دقت و حساسیت را به کار بگیرید تا بازیگران شما بتوانند به خوبی از عهده ی آن بر بیایند.

 

 

چهارمین قدم: همکاری با یک آژانس تبلیغاتی

اگر می خواهید تبلیغتان حرفه ای باشد می توانید با یک آژانس و شرکت تبلیغاتی همکاری کنید. آنها می تواند همه ی جنبه ی تبلیغات شما از صفر تا صد به عهده بگیرند؛ از جمله نوشتن متن ، فیلمبرداری، تدوین، انتخاب بازیگران و ....

 

 

پنجمین گام: برنامه ریزی برای فیلمبرداری

در این زمان شما بعد از انجام دادن گام های بالا باید برای فیلمبرداری برنامه ریزی کنید. برای مثال شما نمیتوانید از موقعیت های زیاد و محصولات متعدد برای فیلمبرداری استفاده کنید بلکه باید تنها از یک موقعیت و امکانات کمی بهره ببرید تا توجه مخاطبان خود را به هدف مورد نظر جلب کنید.

 

 

ششمین گام: در نظر گرفتن زمان

همانگونه که در ابتدا اشاره کردیم تبلیغ شما در عین کوتاهی باید پیام مورد نظرتان را به مخاطب منتقل کند. شما باید درست در زمان مشخصی تیزر خود را به اتمام برسانید.

 

 

تبلیغات تلویزیونی چه مزایایی دارند؟

1. خلاقیت

2. اعتبار زیاد

3. مخاطبان بی شمار و علاقه مند به تلویزیون

4. انتخاب آسان بازار هدف

5. نتیجه ی سریع

6. نفوذ بالا در مخاطب

7. افزایش فروش

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب