× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۲,۳۰
2358

10 تغییر ذهنی برای شروع تجارت

ما برای قدم گذاشتن در محیطی جدید باید بر اساس نیاز های حضور در آن محیط دست به تغییرات شخصی خودمان بزنیم تا با شرایط آن محیط هماهنگی لازم را داشته باشیم. برای شروع یک کسب و کار و شروع یک تجارت موفق نیز ما باید شرایط ذهنی خودمان را آماده ی حضور در آن محیط کنیم. این ده تغییر ذهنی برای شما در شروع راه بسیار موثر خواهد بود پس اگر در ابتدای راه هستید سعی کنید دست به تغییر و تحول در ذهن خود بزنید.

1. شناخت خود

خودآگاهی یکی از بزرگترین کلید های موفقیت است.

وقتی دور و اطراف خود را نگاه کنید حتما آدم هایی را خواهید دید که از شرایط کاری خود اصلا راضی نیستند و به هیچ عنوان شغل خود را دوست ندارند . شاید شما هم الان در این شرایط کاری قرار دارید. حسی کاملا بد از نحوه ی کار کردن که ممکن است تا دو دهه یا تا پایان بازنشستگیتان گریبان گیر شما شود.

داشتن این حس تنها از یک دلیل دارد و آن هم عدم شناخت خودمان است. ما اگر خودمان را به خوبی بشناسیم و بتوانیم خود را برای خودمان تحلیل کنیم حتما به سمتی خواهیم رفت که به آن علاقه داریم و در آن موفق خواهیم شد.

پس این کلید اولیه ی موفقیت، یعنی شناخت خود را به عنوان اولین گام برای تغییر ذهنی در نظر داشته باشید.

 

 

2. آنچه را دوست دارید انجام دهید

با خود فکر کنید و بگوئید چه چیزی هست که شما دوست دارید آن را انجام دهید. رو به روی آینه بیاستید و آینده ی خود را درون آینه ببینید. دوست دارید در آینده کدام تیپ شخصیتی را داشته باشید ، دوست دارید کارخانه ایی عظیم ایجاد کنید ؟ دوست دارید خیره ایی راه اندازی کنید ؟ دوست دارید کارگاهی صنعتی را مدیریت کنید ؟ دوست دارید گلخانه ایی در بیرون از شهر داشته باشید یا علاقه ایی به پرورش دام و طیور دارید ؟ بسیاری از مردم هر روز با این فکر ها دست و پنجه نرم میکنند و روزمرگی خود را با این خیال های خوش طی میکنند و از این افکار لذت میبرند ، اما شما با شناخت علاقه ی خود باید دست به انجام آن بزنید. عمل کردن تا فکر کردن بسیار با هم متفاوت است و دنیایی متفاوت را برای شما در آینده خواهد ساخت.

 

 

3. بدون ترس شروع کنید

برای اینکه عالی باشید ، فکر می کنم باید بجنگید. بدون ترس به برنامه های خود ورود کنید و آنها را عملی کنید. بارها شده است که برای خودتان برنامه ریزی کرده اید اما زمانی که میخواستید آن را عملی کنید یک چالش کوچک شما را از انجام برنامه ی تان منصرف کرده. اگر در قدم اول بی گدار به آب بزنید قطعا موفق خواهید شد.

 

 

4. اشتباهات خود را یادداشت کنید

مردم اصلا دوست ندارند که در مورد اشتباهات گذشته ی آنها کسی سوال کند و اصلا دوست ندارند که به اشتباهات خود فکر کنند. اشتباهات بخشی از زندگی ما هستند که هر مورد از این اشتباهات می تواند تجربه ایی باشد تا به ما کمک کند در مسیر جدید مجددا به این اشتباهات برنخوریم و راه حلی برای حل مشکلات احتمالی داشته باشیم.

من هم مانند هر کسی دیگر در روند کسب و کار خود اشتباهات زیادی داشته ام که از تک تک آنها سعی کردم به نحوی استفاده کنم. مثلا اگر من در سال گذشته تصمیم بر این داشتم که برندینگ خود را در اینستاگرام راه اندازی کنم اما بنا به دلایلی این کار را متوقف کردم ، اگر این کار را در سال گذشته ادامه می دادم الان تقریبا در اینستاگرام صفحه ایی کاربردی داشتم با ارتباط های جدید و دوستانی جدید. اما از این اشتباه من درس گرفتم و تصمیم دارم که مجددا برندیگ شخصی خودم را در اینستاگرام راه اندازی کنم. همین اشتباه کوچک که آن هم بخاطر وجود مشغله های کاری از من سر زد ، باعث شد من دست کم یک سال از داشتن ارتباط های مختلف محروم شوم ولی به اشتباه خودم جسورانه پی بردم و این را انکار نمیکنم که خودم مقصر این تاخیر هستم ، پس این اتفاق را به فال نیک میگیرم تا با قدرت دوچندان اقدام به شروع برندینگ شخصی ام کنم.

شما هم از اشتباهات خود فرار نکید و آنها را یادداشت کنید و به آن ها جامعه عمل بپوشانید.

 

 

5 - صد در صد مسئولیت پذیر باشید

آنچه برای مردم قابل درک نیست این است که مردم نمیدانند که مسئولیت پذیری رابطه ی مستقیمی با موفقیت دارد. من به شخصه خود را مسئول تمامی رفتار های اطراف خودم میدانم ، و از کسی طلبکار نیستم.

اگر مشکلی در رانندگی برای من پیش بیاید و ناخواسته تصادفی برای من رخ دهد ، مشکل را از خودم میدادم چون قطعا اگر حواسم در رانندگی جمع تر بود تصادفی رخ نمیداد. یا اگر در محل کارم جر و بحثی بین من و همکارم رخ دهد باز هم مقصر خودم را میدانم حتی اگر شروع کننده ی اختلاف همکار من باشد من میتوانستم خودم را کنترل کنم و کار را به جر و بحث نکشانم زیرا من باید قدرت کنترل کردن همین موراد ساده را در زندگی شخصی و کاری خودم داشته باشم ، این مسئولیت پذیری است ، شما باید انتظار را از خودتان بسیار افزایش دهید زیرا در همین موارد بتوانید خود را مدیریت کنید حتما درحال پوست اندازی برای مدریت های بزرگ تر خواهید بود و در بیزینس آینده ی خود هرچقدر هم حجم کارتان بزرگ باشد به راحتی میتوانید مدیریت مجموعه ی خود را مدیریت کنید.

 

 

6 - شکر گذار باشید

همیشه سعی کنید وجه مثبت خود را در نظر داشته باشید و به خودتان عشق بورزید ، داشتن حس خوب میتواند ذهنیت شما را برای انجام هر کاری آماده کند.

شما باید بابت داشته های خود شکر گزار باشید و داشتن سلامتی ، موقعیت و خانواده ی خود را به فال نیک بگیرید و از لحظه لحظه های زندگی تان لذت ببرید. در زندگی همه ی ما انسان ها نقاط چالش برانگیز وجود دارد اما اگر بخواهیم بر روی پالس این نقاط چالشی زندگی خود را پیش ببریم قطعا شکست خواهیم خورد زیرا فکر کردن به چالش های گوناگون به شدت تمرکز ما را برای انجام کاراهای بزرگ می گیرد و اجازه نخواهد داد که ما به میزان مورد علاقه ی خودمان پیشرفت داشته باشیم.

پس از همین حالا یاد بگیرید که به موجودیت های مثبت زندگیتان لبخند بزنید و از خودتان رضایت داشته باشید و خدا را بابت داشته ها شکر کنید

 

 

7 - متخصص شوید

سعی کنید در هر چیزی که قصد ورود به آن را دارید تخصص کافی به دست بیاورید . شما در ابتدای کار باید تمرین کردن مداوم را یادبگیرید . تنها با تمرین کردن است که در موضوعی میتوانید متخصص شوید.

اگر به طراحی علاقه دارید و دوست دارید که در اینده یک طراح ماهر شوید شما باید میزان تمرینات خود را بسیار بالا ببرید تا به اندازه ی یک طراح چیره دست شوید. تمیرین مستمر در هر کاری جواب میدهد و میتواند شما را در آن زمینه متخصص کند.

مثلا اگر میخواید در زمینه ی مباحث علمی یا اقتصادی فعالیت کنید باید مطالعه ی خود را در زمینه های مورد علاقه ی خود بالا ببرید تا کم کم در زمینه ی مورد علاقه تان متخصص شوید و بتوانید صاحب نظر باشید.

تنها راه متخصص شدن تمرین مداوم است ، تمرین کردن را فراموش نکنید.

 

 

8 - سریع تر از قبل عمل کنید

سرعت انجام کار یا حل یک مسئله میتواند از شما یک نابغه در ذهن ها تداعی کند ، شما اگر بتوانید در مسئله ایی به سرعت ورود کنید و مسئله را حل کنید حتما دید مثبتی از خود به خودتان و اطرافتان منعکس میکنید.

بالابردن سرعت انجام کار میتواند از شما شخصی بسازد که در طول روز کارهای بیشتری را انجام میدهد.

زمانی میتوانید یک مدیر لایق شوید که بتوانید در طول روز تمامی کارهایی که شما مسئولیتش را دارید را به پایان برسانید.

اگر در انجام کارهایتان سرعت عمل پایینی دارید با تمرین سرعت عمل میتوانید سرعت خود را افزایش دهید. در طول روز به اندازه ی کارهایی که انجام میدهید مقداری کار را بیشتر کنید ، فقط مقدار کمی و این رویه را در یک ماه انجام دهید. خواهید دید که در طول یک ماه آینده چقدر با ماه قبل متفاوت هستید و از پس چه کارهایی در طول روز برآمده اید. سرعت عمل شما با این تمرین در طول یک ماه دو یا سه یا حتی ده برابر شده است.

مدیر موفق در کسب و کار مدیری است که سرعت عمل بالایی داشته باشد تا زمان را از دست ندهد.

 

 

9. به دیگران اهمیت ندهید

اهمیت بیش از حد دادن به دیگران مار را نیز درگیر آنها خواهد کرد.

اگر با دوستانتان در مورد مسئله ایی اختلاف نظر دارید به آنها اهمیت ندهید و مسیر خود را ادامه دهید. انسان ذاتا حسود است و این حسادت ها ممکن است مارا درگیر چالش های غیرقابل پیش بینی بیاندازد.

اگر شما مصمم هستید که دفتری راه اندازی کنید ولی دیگران بی دلیل و منطق شما را وادار به عدم این کار میکنند بدانید که مسیر شما درست است و باید این کار را انجام دهید ، زیرا به اندازه کافی به کارتان ایمان دارید.

ما در زندگی دیگران نیستم و فکر میکنیم که مرغ همسایه غاز است. اگر دوستتان ماشین آخرین سیستم سوار می شود ، اگر در خانه ایی در شمال شهر ساکن است ، اگر ساعتی از جنس طلا در دست میکند مبارکش باشد.

شما به انقدر نباید فرصت صرف فکر کردن به داشته های دوستان و آشنایانتان کنید زیرا این کار شما را از مسیر مقدس خودتان دور میکند و شما را به ادمی خیال پرداز و حسود تبدیل میکند.

همانطور که در اول این بند گفتم انسان ذاتا حسادت دارد و من هم گاها به داشته های دیگران فکر کرده ام و دوست دارم تجربیات خوب آنها را تجربه کنم ، اما به میزان چند ثانیه از این تفکرات فاصله میگیرم زیرا میدانم که حسادت کردن و اهمیت دادن بیش از حد به دیگران قطعا من را گمراه میکند.

خط مشی خودتان را داشته باشید و تنها به هدف خودتان فکر کنید.

 

 

10 . بیشتر از پول به شخصیت خودتان اهمیت دهید

بله هدف ما از راه اندازی کسب و کار داشتن زندگی راحت و جیبی پر پول است اما پول یک بخش بسیار کوچکی از زندگی کاری مارا تشکیل خواهد داد.

ما پس از راه اندازی کسب و کارمان نیاز داریم تا به مسائل مهم تری رسیدگی کنیم و بحث مالی یکی از موارد موجود در کسب و کار ما خواهد بود. کسب و کار ما نیاز به مدیری مدبر و کار بلد دارد که بیش از هرچیزی به شخصیت خود اهمیت دهد. فکر کردن بیش از حد به ثروت شخصیت مارا محدود به پول میکند و باعث می شود برچسبی از ثروت به ما بچسبد.

خیلی از افراد را در زندگی دیده اید که پس از بارها برشکستگی دست روی زانو گذاشته اند و کسب و کار خود را مجددا راه اندازی کرده اند . اینها شخصیت بزرگی برای خود در کسب و کار ساخته اند که اگر کل میراث و ثروت آنها را بارها از آنها بگیرید به علت کسب شخصیت و اعتبار میتوانند در مدت زمانی مجددا روی پاهای خود استوار بایستند.

پس شخصیتی فراتر از شخصیت مالی در ذهنتان از خودتان بسازید.

 

 

شما برای شروع یک کسب و کار موفق نیازمند این هستید که این ده مورد بالا را در ذهن خود تمرین کنید. با رسیدن به این ده مورد شخصیت شما برای داشتن یک کسب و کار موفق آماده خواهد شد.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب