× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۲,۲۹
3235

بیلبورد تبلیغاتی چیست؟

امروزه روش های متفاوتی برای تبلیغات در جهان وجود دارد. از تبلیعات رسانه ای گرفته است تا تبلیغات در محیط های گوناگون؛ از جمله جاهایی که روزانه افراد زیادی از آن عبور می کنند.

تبلیغات محیطی

یکی از روش های تبلیغات به روش سنتی و قدیمی تبلیغات محیطی است که در این نوع تبلیغات به دلیل وجود امکانات فیزیکی تاثیر زیادی در برقراری ارتباط با مخاطب دارد . این نوع تبلیغات به دلیل سراسری بودن و عمومی بودن نقش موثری در ذهن مخاطب باقی می گذارد. از انواع این تبلیغات می توان به تبلیغات بیلبوردی یا تبلیغات بر روی بدنه ی اتوبوس های شهری اشاره نمود.

بیلبورد های تبلیغاتی یکی از راه های تبلیغات محیطی است. ما در اینجا سعی بر آن داریم تا شما را با بیلبورد های تبلیغاتی آشنا کنیم تا اگر روزی خواستید بیلبوردی را طراحی کنید یا برای تبلیغات کسب و کارتان از آن استفاده کنید؛ از اهمیت آن با خبر باشید.

 

 

واژه ی بیلبورد به چه معناست ؟

کلمه ی بیلبورد (billing board) نشات گرفته از لفظ تابلوی صورت حساب است. طی مصوبه ی فرهنگستان هنر و ادب فارسی واژه ی بیلبورد به واژه ی " آگهی نما" برگردانده شد.

واژه ی آگهی نما به محلی برای الصاق آگهی و اعلانات گفته می شود.

بیلبورد چیست ؟

از اولین و رایج ترین معنای بیلبورد این است که : بیلبورد اصطلاحی است که برای حساب شخصی فردی جهت تبلیغات محصولات و خدمات در فضای باز طراحی می شود، تا توجه عابران، مردم و رانندگان را جلب کند. بیلبورد ها بی شک به یکی از قدرتمند ترین ابزار رسانه های محیطی شناخته می شود که همواره از دوران باستان تا امروز به شکل ها و روش های گوناگون توسط بازرگانان، کارخانه ها، بانک ها و موسسه بوده است.

بیلبورد ها در سایز ها و شکل های متفاوتی در گوشه و کنار شهر قرار دارند؛ مانند صفحات بزرگ و سفیدی که در دو طرف بزرگراه ها قرار دارند و تبلیغات آن ها را اشغال کرده اند. بیلبورد ها همچنین در مراکز شهر و هر جایی که سازندگان بیلبورد ها بتوانند با قرار دادن بیلبورد درآمد کسب کنند؛ قرار دارند.

امروزه بیلبورد ها مجموعه ای از عکس ها می باشند که ممکن است خلاقانه، متفکرانه، طعنه آمیز، عجیب و غریب و در بعضی مواقع مضحک باشند. اما در حال حاضر بیلبورد هایی مورد پسند و مورد توجه عموم مردم هستند که که از ایده ای نو و جدید و خلاقانه طراحی شده باشند. ما به عنوان بیننده می توانیم دیدگاه های متفاوتی نسبت به یک آگهی داشته باشیم اما نمی توانیم این واقعیت را در نظر نگیریم که این بیلبورد ها بخشی از نماد زندگی ما شده اند.

بیلبورد ها باید ساده و خلاقانه باشند تا با کمترین میزان توجه و دقت بیشترین میزان بازدهی و جذب کنندگی را داشته باشد. نکته ای در طراحی بیلبورد باید در نظر داشته باشیم این است که بیلبورد ها در کوتاهترین زمان ممکن باید خوانده شوند . پس بنابراین نباید دارای اطلاعات زیادی باشند. بلکه باید به نحوی ارائه شوند که مخاطب جذب تبلیغ شده و خود او به دنبال جزئیات محصول یا خدمات مورد نظر برود.

انتقال پیام مورد نظر در کوتاهترین زمان ممکن ارزش زیادی را دارا می باشد بنابراین از استفاده ی بیش از حد تصاویر و یا نوشته در بیلبورد خودداری کرد. لذا در بیلبورد ها بهتر است از شماره تلفن استفاده شود زیرا زمانی که یک فرد پشت فرمان است، شماره گیری و تماس برای او ساده تر از ورود به سایت است.

همچنین اگر تبلیغ مورد نظر شما درباره ی شناساندن یک برند به عموم مردم است؛ این نوع تبلیغ مناسب شما و هدف شماست اما اگر می خواهید این جزئیات بیشتری را ارائه و نشان دهید اگر به سراغ نوع دیگر تبلیغات بروید برای شما بهتر و مفیدتر است.

همچنین بیلبورد ها برای بالا بردن محبوبیت برند شما در نزد مردم و افزایش اعتبار شرکت و برند شما در ذهن مخاطبان مناسب هستند.

 

 

بیلبورد ها شامل ابزار زیر هستند:

فونداسیون

شامل بتون و میلگرد است که در مصالح ساختمان سازی نیز کاربرد دارد. با استفاده از این مصالح ابتدا طرح ریزی فونداسیئن توسط میلگرد ها بافته شده و سپس توسط بتون محکم می شود.

پایه

پایه های محکم و قوی از جنس آهن یا بتن درست می کنند که قسمتی از آن در داخل فونداسیون و زمین قرار می گیرد.

صفحه نمایش بیلبورد

صفحه ای فلزی که تبلیغ مورد نظر بر روی آن تعبیه می شود.

روشنایی

تامین کننده ی نور بیلبورد لامپ هایی هستند که از LED ساخته شده اند.

نردبان های تعویض رویه

نردبان هایی که تکنسین ها برای تعویض رویه از آن استفاده می کنند.

کلیپس و سپری

این ابزار برای صاف نگه داشتن بنر تعبیه شده اند. ضمناً از چروک شدن بنر تبلیغاتی جلوگیری می کنند .

رویه ی تابلو

رویه ی تابلو سطحی صاف و یک دست از که از آن برای نصب آگهی استفاده می کنند.

آگهی

مهم ترین بخش بیلبورد؛ یعنی همان چیزی که در معرض دید قرار می گیرد و هدف اصلی تابلو است. آگهی پس از مدت زمان اجاره تعویض می گردد و آگهی جدیدی جایگزین آن می شود.

در گذشته آگهی ها از جنس پارچه بودند؛ اما امروزه از جنس بنر، فلکسی و استیکر استفاده می شود.

بخش فرابیلبورد و حجم

این بخش از جدید ترین بخش های یک بیلبورد محسوب می شود. در واقع فضایی خارج از محوطه ی بیلبورد را شامل می شود که نشات گرفته از خلاقیت طراح تبلیغ است.

 

 

انواع بیلبورد های تبلیغاتی

همان طور که پیش تر اشاره کردیم؛ بیلبورد ها در اندازه ها و شکل های گوناگونی طراحی میشوند. یکی رایج ترین آن ها مستطیلی شکل هستند که در بزرگراه ها و خیابان ها نصب میشوند.

دومین مورد آنها عمودی هستند که در پیاده روها نصب می شوند. (به دلیل اشغال کردن فضای کمتر عمودی شکل هستند)

سومین مورد تابلوهای نصب شده در ساختمان ها، آسانسور و ... هستند .

چهارمین مورد بنابورد هایی هستند که بر روی ساختمان های بلند مرتبه نصب می شوند.

 

بیلبورد های سه بعدی 

بیلبورد های تبلیغاتی سه بعدی همانطور که نامشان به می دهد، یعنی بیلبورد هایی هستند که قادر به نمایش محتوای سه بعدی هستند. این نوع بیلبورد ها با استفاده از پردازش گرافیک سه بعدی، ایجاد تجربه های بیشتری برای مشاهده کنندگان فراهم می کند. با استفاده از این نوع بیلبورد ها، می توان تصاویر، ویدئوها و حتی مدل های سه بعدی را نمایش داد. 

بیلبورد های تبلیغاتی سه بعدی، یا بیلبورد های کیفیت بالا، نشان های تبلیغاتی هستند که از تکنولوژی های سه بعدی استفاده می کنند. این نشان ها شامل مدل های سه بعدی، شبیه سازی ها، انیمیشن ها، و استفاده از رنگ های زیبا و با کیفیت بالا می باشد. این نشان ها دارای یک ظاهر بیشتر، جذاب، و قابل تشخیص تر هستند که از آن ها استفاده کردن می تواند به طور مؤثرتری هدف مشتریان را به دست آورد.  بیلبورد های تبلیغاتی سه بعدی، یا 3D billboards، هستند نوعی از نوع های متفاوتی از بیلبورد های تبلیغاتی که از تکنولوژی های سه بعدی استفاده می کنند، به عنوان مثال شبیه سازی، رندرینگ، یا تصاویر سه بعدی. این نوع بیلبورد ها به طور قابل توجهی بیشترین اثر روی مشتریان دارند، زیرا این نوع بیلبورد ها قادر هستند تا با استفاده از هایلایت های سه بعدی، تجربه بیشتری را برای مشتریان ارائه دهند. 

 

چه عواملی در قیمت بیلبورد ها موثرند؟

شرکت های تبلیغات معتقد هستند با توجه به این که هر چه خیابان وسیع تر باشد و حجم ترافیکی بیشتری داشته باشد قیمت بیلبورد در آن نیز، بیشتر است. این به آن دلیل است که افراد در ترافیک زمان بیشتری برای دیدن بیلبورد و توجه به آن دارند. بنابراین ممکن است مجاب شوند تا از آن محصول یا خدمات استفاده نمایند. از طرف دیگر قیمت تابلوها بر اساس سن، جنسیت، میزان درآمد و سطح تحصیلات افرادی که از آن جا عبور می کنند نیز متغییر خواهند بود. برای مثال در مناطقی که درآمد افراد بیشتر از کالاهایی تبلیغ خواهند شد که افراد توانایی خرید آن را داشته باشند.این بیلبورد ها معمولاً قیمت بالاتری دارند.

 

 

مالکیت این بیلبوردها از آن چه کسی یا چه کسانی است ؟

طبق آخرین آمار تمام سازه های تبلیغاتی با سازمان زیباسازی است؛ به همین دلیل شرکت های تبلیغاتی نمی توانند قیمت های نجومی پیشنهاد دهند.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب