× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۲,۲۶
2322

آیا تبلیغات چاپی هنوز هم موثر اند؟

هدف از تبلیغات چیست؟

مسلماً هر روزه با تبلیغات زیادی رو به رو می شوید، تبلیغاتی نظیر یک تبلیغ در در تلویزیون تا یک بروشور یا تراکت. به معنای کلی تبلیغات به منظور معرفی محصولات یا خدمات یک شرکت به مشتریان ارائه می شود که با استراتژی های متفاوت و متعددی انجام می شود.

یک تبلیغ ساده می تواند چاپ کارت ویزیت باشد که به مشتریان داده می شود یا می تواند یک بیلبورد در یک منطقه ی پرتردد باشد که توجه عموم مردم را به خود جلب کند. مهم نیست چه نوع تبلیغی برای معرفی کسب و کارتان خودتان انتخاب می کنید، بلکه آنچه مهم است تبلیغات و انتخاب یک روش مناسب برای تبلیغاتتان است تا بتواند محصولات و خدمات شما را به بهترین شیوه ی ممکن به عموم مردم معرفی کند.

همه ی ما می دانیم کسی که شما را نمیشناسد نمی تواند به شما برای استفاده از خدمات یا محصولاتتان اعتماد کند. بنابراین یکی از مهم ترین استراتژی های شروع یک کسب و کار، برنامه ریزی برای تبلیغات درست و موثر است.

 

 

کدام روش تبلیغاتی مناسب کسب و کار شماست؟

انتخاب روش تبلیغاتی شما به بودجه و نوع کسب و کارتان بستگی دارد. برای مثال اگر میخواهید در مدت کمی اتفاق و رویداد مهمی در کسب و کارتان را به نظر عموم مردم برسانید پخش کردن تراکت از بهترین روش های تبلیغات است. اما اگر می خواهید محصولات خود را به صورت کلی به عموم مردم برسانید طراحی و چاپ کاتالوگ از بهترین روش هاست.

بنابراین بهتر است قبل از انتخاب روش تبلیغات خود، بازار هدف خود را به خوبی بشناسید.

 

 

آیا تبلیغات چاپی هنوز هم موثر اند؟

در این مقابه سعی داریم تا شما را از مزایای بازاریابی با سیستم چاپی آشنا کنیم و همچنین این نکته یادآور شویم که اگرچه دنیای دیجیتال راه های ارزان تر، پر مخاطب تر و راحت تری را جهت بازاریابی پیش پای ما گذاشته، ولیکن تبلیغات چاپی هنوز هم به عنوان یکی از مهم ترین و تاثیرگزار ترین راه های تبلیغات است.

البته این راه تبلیغات مزایا و معایبی نیز دارد که در این مقاله تلاش بر بیان آن داریم.

 

 

مزایای استفاده از تبلیغات چاپی چیست؟

قابلیت دسترسی آسان مخاطب به ویژگی های محصول

جا به جایی راحت تبلیغات چاپی

امکان گزینش مشتری برای خرید محصول یا ارائه خدمات

حذف هر گونه واسطه

راهی آسان برای مقایسه محصول با محصولات دیگر توسط مشتری

کوتاه ترین زمان برای جذب مشتری

افزایش تقاضا و فروش مستقیم محصول

برقراری سریع ارتباط مشتری با صاحب خدمات

ماندگاری و دوام بیشتر

 

 

چرا تبلیغات چاپی ماندگاری و دوام بیشتر نسبت به تبلیغات مدرن دارند؟

یکی از مزایایی که تبلیغات چاپی نسبت به تبلیغات دیجیتالی دارند ماندگاری و بقای آن ها در طولانی مدت است. برای مثال زمانی که یک تبلیغ از یک محصول در تلویزیون نمایش داده می شود با توجه به بودجه ی تولید کننده بعد از مدتی دیگر نمایش داده نمی شود . یا یک تبلیغ در یک سایتی پس از مدتی جایگزین پیدا می کند اما یک تبلیغ چاپی می تواند مدت ها باقی بماند و افراد متعددی آن را مطالعه کنند.

از طرفی بسیاری از آگهی های چاپی در تیراژ بالا عرضه می شوند و به دست مخاطبان می رسد. به همین دلیل از ماندگاری بالا و مخاطبان بیشتری برخوردار هستند. لذا سرمایه گذاری بر روی تبلیغات چاپی طول عمر بیشتری نسبت به سرمایه گذاری بر شیوه های تبلیغات مدرن دارد. شاید دلیل اینکه هنوز هم صنعت چاپ پابرجاست، به همین خاطر است.

 

 

جلب اعتماد عمومی

از آنجا که بسیاری از نشریه ها و مجله ها به دلیل چاپ مداوم در تیراژهای بالا به درجه ی بالایی از جلب اعتماد مردم دست یافته اند. بنابراین آنچه در این نشریه ها و مجله ها به چاپ می رسد مورد اعتماد مردم خواهد بود. در همین راستا تولید کنندگان و برندها می توانند از این اعتبار نشریه ها و مجلات برای منافع خود استفاده کنند و با چاپ مقالات خود مشتریان بیشتری را جذب کنند و تحت تاثیر قرار دهند.

اهمیت این مسئله را زمانی می توان درک کرد که یک نشریه ی قدیمی را با سایت های اینترنتی و تازه تاسیس مقایسه می کنیم. ظبیعی است که نشریه اعتبار بیشتری نزد مخطبان دارد؛ البته این بدان معنا نیست که به شبکه های اینترنتی نمی توان اعتماد کرد بلکه منظور این است که نشریه ها از اعتبار و اطمینان بیشتری نزد مخاطبان برخوردار هستند.

از آنجایی که مردم هر روزه روزنامه ها، مجلات و نشریه های مورد علاقه خود را خریداری می کنند، تبلیغات چاپی اهمیت خود را حفظ کرده و روزانه بازدید های زیادی را به خود اختصاص می دهند.

همه ی افراد جامعه روزانه در سطح شهر توجه شان به بیلبوردها و بنرها تبلیغاتی جلب می شود. همچنین دیدن یک تبلیغ به صورت روزانه باعث برندینگ و در نتیجه تاثیرگزاری و ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب دارند و ناخود آگاه آن برند در ذهن مخاطب برجسته می شود. بنابراین بنرها و بیلبورد ها نیز یکی از مهم ترین شیوه های بازاریابی و تبلیغات (به دلیل وجود مخاطبان زیاد) محسوب می شوند.

ضمناً باید این نکته را در نظر داشت که تمامی افراد به اینترنت دسترسی ندارند و یا با آن آشنایی ندارند بنابراین هر چقدر هم که بازاریابی دیجیتالی پیشرفت کند، باز هم نمی تواند جای رقیب خود را بگیرد یا آن را به طور کامل حذف کند.

 

 

عیوب تبلیغات سنتی 

یکی از مهم ترین و اصلی ترین عیوب تبلیغات سنتی این است که در این نوع تبلیغات از کاغذ استفاده می شود و با توجه به این که برای تولید کاغذ در حجم بالا تعداد زیادی درخت را قطع می کنند که باعث آسیب رساندن به محیط زیست می شود استفاده از این نوع تبلیغ تقریبا کاهش چشمگیری داشته است.

با این حال بسیاری از شرکت ها به دلیل مزایای بالای این نوع تبلیغات از آن استفاده می کنند.

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب