× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۹,۰۲,۱۱
11475

همه چیز درباره ی کیک و کلوچه های صنعتی

شاید با خواندن تیتر این مقاله پیش خودتان فکر کنید که کیک و کلوچه چه رمز و رازی میتواند داشته باشد که ما از آن بی خبر باشیم؟!

کیک ، کلوچه و بیسکوییت را به راحتی نمیتوانیم از فرهنگ غذایی مان جدا کنیم. یک خوراکی خوشمزه که پایه ی همیشگی عصرانه های ما است و به نوعی در کیف مدرسه ی کودکانمان جا خوشکرده اگر به نحوه ی انتخاب آن دقت نکنیم ممکن است با مصرف مدوام این محصولات ، جان خودمان و عزیزانمان را به خطر بیاندازیم.

اکثر افراد معمولا برای کودکان خود ترجیح میدهند به جای خریدن چیپس و پفک به عنوان تغذیه در سبدخرید خود از کیک ، کلوچه و این دسته محصولات استفاده کنند ، طبیعی است زیرا دوست ندارند آینده کودکان خود با مصرف مداوم این محصولات بی ارزش به خطر بیاندازند ، اما تا بحال به این فکر نکرده اند که آیا کیکی که از قفسه ی فروشگاه برمیدارند خطری دارد یا نه؟

 

 

کیک های موجود در فروشگاه ها به دلیل در دسترس بودن و حس سیری کاملی که بعد از مصرف آن به ما می‌دهد، بیشتر اوقات پیش آمده که جایگزین صبحانه ی ما هم بشود ، کافیست شب قبل ، خواب خوبی نداشته باشیم تا صبح با تاخیر چند دقیقه ایی برنامه ی صبحانه ی ما قبل از کار کاملا به هم بخورد ، سریعا به اولین فروشگاه می رویم و بدون توجه به ارزش غذایی محصولات آن فروشگاه به سمت قفسه های کیک و کلوچه می رویم و اولین محصول کیکی را که به چشممان بخورد را انتخاب میکنیم. اگر وقت کافی هم برای انتخاب محصولات داشته باشیم به هیچ عنوان پشت بسته بندی محصول را نگاه نمیکنیم که ارزش غذایی آن محصول را بررسی کنیم.به همین راحتی از کنار سلامتی خود عبور میکنیم.

 

 

شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که مگر ارزش غذایی کیک ها و کلوچه ها با هم متفاوت است.

پاسخ این سوال بله است. خیلی از تولید کنندگان محصولات غذایی که به صورت صنعتی فعالیت میکنند به علت پایین آوردن هزینه های تولید و نگه داری محصولات خود را با مواد بی ارزش و نگهدارنده تولید می‌کنند ما و شما هم بدون هیچ گونه اطلاعات در این زمینه محصولاتشان را خریداری میکنیم.

چگونه کیک و کلوچه ی خوب را تشخیص دهیم

جدول ارزش غذایی

علاوه بر کیک و کلوچه برای تشخیص ارزش غذایی هر محصول ، ابتدایی ترین کار ممکن این است که در پشت محصول به جدول ارزش غذایی آن محصول توجه کنیم. هر تولید کننده در کشور جهت تولید و توزیع باید ارزش غذایی محصولات خود را در این جدول برای مشتریان عرضه کند. به لطف رنگی بودن این جدول شما به راحتی میتوانید مضر بودن یا مفید بودن محصول مورد نظر را بررسی کنید. این جدول از سه رنگ سبز ، زرد و قرمز تشکیل شده است که سبز به معنی کم ، زرد به معنی متوسط و قرمز به معنی زیاد بودن موارد موجود در جدول است. پس هرچه رنگ جدول ارزش غذایی به سمت سبز گرایش داشته باشد مشخص است که محصول دارای سلامت بیشتری است. هستند تولید کنندگان منصفی که سلامتی مردم برایشان ارزش دارد و ارزش غذایی محصولاتشان حفظ کرده اند تا جدول ارزش غذایی محصولاتشان بدون رنگ قرمز باقی بماند که در ادامه با یکی از این برندها آشنا خواهیم شد.

 

 

عدم نیاز به نوشیدنی

در بین تولید کنندگان کیک و کلوچه تولید محصولی که مستقل از نوشیدنی باشد یک اصل است. محصولی که بدون نیاز به نوشیدنی جویده شود و به راحتی از گلو پائین رود. آمار تعداد دفعاتی که ممکن بوده بر اساس خوردن کیک و کلوچه خفه بشیم و بمیریم را در دست نداریم بس که بازار اینگونه محصولات پر است از محصولات بی کیفیت.

هنگام خرید محصول به یاد داشته باشید، کیک و کلوچه ایی ایده آل است که بدون نیاز به نوشیدنی مصرف شود ، پس اگر محصولی را قبلا امتحان کردید که از این قابلیت برخوردار نبود در هنگام خرید مجدد آن محصول صرف نظر کنید و دیگر محصولات را امتحان کنید به این دلیل که کیفیت مواد تولیدی آن محصول بسیار پایین است و حتما از ارزش غذایی بالایی هم بهره مند نیست.

 

 

بافت کیک و پودری نشدن آن

مورد دیگری که باید در هنگام مصرف توجه کنیم این است که کیک و کولوچه ی ما ، بافت خوبی داشته باشند و هنگامی که به آن دست می زنیم تبدیل به پودر نشوند زیرا هرچه محصولات کیکی از حالت ارتجاعی برخوردار باشند مشخص است که از مواد بهتری تهیه شده اند . کیک هایی تبدیل به پودر می شوند که رطوبت پایینی دارند و از جوش شیرین بالایی در تولید آن ها استفاده شده. جوش شیرین زیاد باعث حالت شکنندگی و پودر شدن محصول می شود که وجود بیش از حد آن در محصول برای سلامتی ما نیز مضر و پس از مصرف باعث سنگینی معده می شود. محصولاتی که از بافت خوب تولید شده باشند مشخصا خمیر آن محصول در بهترین حالت ممکن فراوری شده است و به هیچ عنوان داخل معده باعث سنگینی یا مشکلات دیگر نخواهد شد.

با یک فشار دادن ساده به راحتی به راز درون محصولات کیکی پی میبریم و متوجه خواهیم شد که چه محصولی برای مصرف ما و عزیزانمان بهتر است.

 

 

عدم داشتن مواد نگه دارنده

شاید بهتر است بدانید که برای بالا بردن سطح نگه داری کیک ها و کلوچه ها از چه مواد نگه دارنده ایی استفاده می شود.

1- گلیسیرین : گلیسیرین به عنوان ماده ی حلال کننده و شیرین کننده در کیک ها و کلوچه ها مورد استفاده قرار میگرید به علت اینکه خاصیت نگه دارندگی هم دارد در مواد غذایی های شیرین مانند کیک و کلوچه بسیار استفاده میشود. هر قاشق چایی خوری گلیسیرین معادل 27 کیلوکالری دارد. گلیسیرین در مواد غذایی ممکت است باعث سرگیجه ، سردرد حالت تهوع و نفخ و تشنگی گردد.

2- سوربیتول : سوربیتول هم مانند گیلیسیرین به منظور شیرین کردن و حفظ نگهداری بیشتر به محصولات خوراکی اضافه می شود علاوه بر آن باعث حفظ رطوبت کاذب در کیک و کلوچه نیز خواهد شد مضرات آن بسیار شبیه به مضرات گلیسیرین است.

3 - لسیتین : باعث حفظ رطوبت کاذب و بالا رفتن ماندگاری کیک و کلوچه می‌شود. نوعی طمع دهنده مصنوعی و رنگ دهنده به کیک است

4 - پروپیلن : از خشکی در کیک جلوگیری میکند و باعث بالا رفتن سطح نگه داری در کیک می شود.

هرچه میزان موادی صنعتی که در بالا اشاره کردیم یعنی گلیسیرین، سوربیتول، لسیتین و پروپیلن در کیک ها و کلوچه هایی که استفاده خواهیم کرد کم تر باشد میزان کیفیت و سلامت کیک و کلوچه برای ما بهتر است. پس بهتر است از کیک ها و کلوچه هایی استفاده کنیم که مواد بالا را در ترکیبات خود نداشته باشند یا در مصرف این مواد حداقل ها را رعایت کرده باشند.

5 - سوربات : سوربات ها جزو مفید ترین نگه دارنده های غذایی هستند که از رشد کپک ها و مخمرها در مواد غذایی جلوگیری میکند و در اصل نوعی نگه دارنده ی مفید به حساب می آیند.

 

 

با این تفاسیر آیا کیک و کلوچه ایی میتوانیم پیدا کنیم که تولید کنندگان آن به فکر ما باشند و در محصولات خود موراد بالا را کاملا رعایت کنند ؟

بله ما در بین فروشگاه های آنلاین خودمان در سایت تک دیل ، از این تولید کنندگان شریف داریم که به فکر سلامتی ما هستند و با کم کردن سود خودشان باعث بالا رفتن سطح کیفی محصولات می شوند و ما وظیفه داریم که این تولیدکنندگان را برای آشنایی بیشتر و بهره مندی از محصولاتشان به شما معرفی کنیم.

فروشگاه چاکرعباسی یکی از این تولیدکنندگان است که با حفظ موارد بالا بهترین محصولات را در اختیار مشتریان خود قرار میدهد.

از ویژگی های کیک ها و کلوچه های چاکرعباسی باید به جدول ارزش غذایی محصولاتشان اشاره کرد که جدول ارزش غذایی محصولاتشان بدون رنگ قرمز دارای بالاترین ارزش غذایی در بین کیک ها و کلوچه های موجود در بازار است.

محصولات چاکرعباسی بدون نیاز به هیچگونه نوشیدنی و بدور از حس خفگی قابل مصرف است. مواد نگه دارنده در محصولات چاکرعباسی به هیچ عنوان وجود ندارد و تنها موادی که در هنگام تولید در این محصولات استفاده می شود سوربات است که در بالا به ویژگی های این موارد برای بهبود کیفیت کیک و کلوچه اشاره کردیم، یعنی شما می توانید با خیال راحت بدون هیچ گونه مواد مضری کیک و کلوچه ی مورد نظر خود را میل کنید.

دیگر ویژگی محصولات چاکرعباسی بافت جادویی و فوق العاده ی کیک هایشان است که کاملا ارتجاعی است و به هیچ عنوان پودری نمیشوند. علت این ویژگی عدم مصرف جوش شیرین در محصولات تولیدیشان است که به حفظ سلامتی مشتریانشان بسیار کمک خواهد کرد.

برای اثبات این ادعا تیم تک دیل از تولیدکننده ی این محصولات خواهش کرد که کلیپی در این باره ضبط کنند که میتوانید مشاهده کنید.


 


 

از محصولات این تولید کننده ی شریف حمایت میکنیم

خرید از فروشگاه چاکر عباسی


 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب