× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۶,۲۶
6396

 

آمازون گو  فروشگاه مواد غذایى (Amazon Go) است، که  توسط شرکت آمازون راه اندازى و اداره مى شود. 

در ابتدا در دسامبر ٢٠١٦، برای کارمندان آمازون افتتاح شد و سپس در٢٢ ژانویه ٢٠١٨ میلادى درهاى این فروشگاه به روى عموم  باز شد. 

در حال حاضرآمازن گو دارای سه فروشگاه در سیاتل-واشنگتن، سه فروشگاه در شیکاگو و یک فروشگاه در سان فرانسیسکو (ایلات متحده امریکا) است، اولین فروشگاه این شرکت در ساختمان اصلى  شرکت آمازون واقع مى باشد و این فروشگاه تنها ١٦٨ متر وسعت دارد، ولى  دیگر فروشگاه های  آزمون بزرگتر خواهند بود.  

در ٢٧ اوت ٢٠١٨ میلادى، به گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال ( The Wall Street Journal) این مکان یکى از حداقل سه مکانى بود که آمازون براى افتتاح آماده کرده بود، که هر کدام به شکل هاى مختلف بودند. 

دومین فروشگاه آمازن گو در مدیسون  سنتر (Madison Centre)، در مرکز شهر سیاتل افتتاح شد.

در اکتبر ٢٠١٦ میلادى، سایت خبرى بیزنس اینسایدر (Business Insider)  اعلان کرد، که بر اساس شواهد و مدارکى که از این شرکت رویت کرده ، آمازون قصد دارد در ١٠ سال آینده بیش از ۲۰۰۰ فروشگاه آمازون گو را در سراسر آمریکا افتتاح کند، البته این گزارش توسط سخنگویان آمازون  تکذیب شد، آنها معتقد بودند که هنوز در حال فراگیرى هستند. سایت اینسایدر همچنین اعلان کرد، که آمازون احتمالاً تنها بیست یا چندین فروشگاه در طول دو سال آینده باز خواهد کرد.

آمازون گو اولین فروشگاه آمازن مى باشد ، که به صورت فیزیکى است، البته تنوع و تعداد اجناس در این فروشگاه کمتر از اجناس موجود در سایت آمازون است و همچنین این فروشگاه وسعت زیادى ندارند، که قادر باشند آن را به خوبى کنترل نمایند. اجناس این فروشگاه غذایى مى باشد ، مواد  غذایى آن هر روز توسط سرآشپزها و همچنین آشپزخانه  و نانوایی های محلی تهیه مى شوند، که شامل غذاى آماده (صبحانه، ناهار و شام)، مواد غذایی محدود ازجمله نان،  نوشیدنها، پنیر و شکلات‌های دست‌ساز مى باشد. 

علاوه بر  اجناسى از برند های شناخته شده و اجناسى از برنده محلی و کوچک نیز  دراین  فروشگاه موجود مى باشد و همچنین  محصولات آمازون را به فروش مى رساند.

این فروشگاه تقریباً هوشمند (با هوش مصنوعى) و به صورت خودکار میباشد. فاقد صندوق پرداخت است، که سبب میشود مشتریان براى پرداخت وجه خرید ، دیگر نیاز به رجوع کردن به صندوق نداشته باشند و به صورت خودکار پس از ترک فروشگاه ،  وجه کل خرید از حساب آمازون شخص کسر مى شود.  البته  در این فروشگاه نظارت  همه‌جانبه وجود دارد. 

در این فروشگاه  نیاز به صندوق دار نمى باشد، اما کارمندانى دارد که قفسه ها را مرتب و کالا را از نظر کیفیت و تاریخ مصرف کنترل مى کنند و همچنین کارمندانى  که در ورودى فروشگاه مى باشند که به افراد براى استفاده از اپلیکیشن آمازون کمک مى کنند، که به وسیله این  اپلیکیشن روند خرید شما انجام مى شود.

در می ٢٠١٨ میلادى ، سیاتل تایمز گزارش داد که آمازون قصد دارد فروشگاههای آمازن گو را در شیکاگو و سانفرانسیسکو در امریکا افتتاح کند.

 

هدف فروشگاه آمازون گو چه مى باشد

 

همین طور که از نام این فروشگاه مى توان فهمید (go : برو) ، قصد از راه اندازى این سبک فروشگاه  سرعت بخشیدن و راحت کردن  فرآینده خرید مى باشد ، که  سبب صرف جویى در زمان مى شود.

 

 

آمازون این سبک فروشگاه را  " یک نوع فروشگاه جدید  ، بدون نیاز  پرداخت هزینه (در صندوق) است "   توصیف نموده است و همچنین دیگر در زمان خروج نیازى به کنترل شدن نمى باشد. 

 

طرز خرید کردن از فروشگاه آمازن گو چگونه مى باشد

 

شما وارد فروشگاه مى شوید، اجناسى که نیاز دارید ، را بر مى دارید و فروشگاه را ترک مى کنى.

براى ورود به این فروشگاه باید در مرحله اول  اپلیکیشن  مجانى آمازن گو را بروى گوشى هوشمند  خود دانلود کنیدو همچنین یک حساب کاربرى آمازون ایجاد کنید، تا قادر باشید از طریق این  اپلیکیشن به حساب کاربرى خود وارد شوید. 

 

 

براى ورود به فروشگاه گیت هاى ورودى (مانند کیت هاى مترو مى باشد) وجود دارد.

در این گیت هاى اسکنرهاى  وجود دارد ، که براى  ورود به فروشگاه ، باید موبایل خود را جلوى اسکنر قرار  دهید، که این اسکنر کیوآرکد (QR code) ایجاد شده در گوشی شما را توسط برنامه آمازون‌گو اسکن می‌کند، که باعث  شناسى و همچنین فعال شدن حساب کاربری شما مى شود و سپس  شما مجوز ورود به این فروشگاه دارید.

 در سقف این فروشگاه تعداد بسیار زیادى دوربین کار گذاشته شده است، که تمامى مشتریان و کالاها را زیر نظر دارند، که به وسیله این دوربین ها  و سنسور‌های مختلفى تمامى حرکات شما از لحظه ورود تا لحظه خروج از فروشگاه کنترال مى شود.

 فرآیند شناسایى افراد از طریق ظاهر فیزیکى آن ها که شامل قد، وزن و لباس اشخاص صورت مى گیرد.

در قفسه هاى این فروشگاه سنسور‌های  قرار داده شده است، که وزن کالاها را کنترل مى کند ، که از وزن هر محصول آگاه مى باشد و  هرگاه محصولى برداشته شود، به سرعت از طریق کاهش وزن متوجه کم شدن آن کالا از قفسه مى شود. 

کالاى برداشته شده توسط سیستم به سبد حساب مجازى شما اضافه میشود و سپس میتوانند فروشگاه را ترک کنید، یا خوارکى را در داخل فروشگاه میل کنید. آمازن ادعا مى کند مواد غذایى این فروشگاه تازه مى باشد و مایکروویو هاى در فروشگاه براى استفاده وجود دارد . قیمت  ارزان ترین وعده ٨ دلار مى باشد. هزینه‌ی کل خرید شما ‌در حساب کاربری آمازون اعمال و همچنین فاکتور خرید را برای شما ارسال می‌کنند و در صورتى که  نیاز به آن کالا نداشته باشید (به  هر دلیلى) مى توانید آن را برگردانید. 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب