× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۰۶,۲۶
3495

آمازون فایر تلویزیون (Amazon Fire TV) 

 یک دستگاه پخش کننده دیجیتال خانگی است، که از طریق اتصال اچ دی ام آی به تلویزیون و به وسیله Wi-Fi به اینترنت وصل مى شود و تا سرویس هاى این شبکه فعال  شود. 

طبق گفته آمازون، این دستگاه برای سبقت گرفتن از  رقبای مانند تلویزیون اپل و Roku طراحی شده است.

شرکت آمازون اعلان کرد که قصد ندارد آمازون فایر تلویزیون با کنسول های بازی رقابت کند، بلکه براى  استفاده افرادی مى باشند، که قبلاً  کنسول بازى نداشته اند اما علاقمند به بازى مى باشند ، که احتمالاً بازی را بر روی گوشی هوشمند یا تبلت بازی مى کردند. 

 

طرز استفاده از آمازون فایر تلویزیون چگونه مى باشد :

 آمازون فایر تلویزیون شامل یک دستگاه  بسیار کوچک چهار گوش و سیاه رنگ است و همچنین دارى  یک کنترل از راه دور مى باشد.  

این دستگاه داراى ضخامت ٠.٧٥ اینچى با وزن ٢٥.١  گرم مى باشد. در پست دستگاه پورت ها برای اتصال به تلویزیون (HDMI) و اتصال به اینترنت (مودم) قراردارد. باید کابل ها (HDMI) را جداگانه تهیه نماید و اگر  Wi-Fi  دارید،  به کابل براى اتصال  به اینترنت نیاز نمى باشد.

دستگاه کنترل از راه دور این دستگاه که با فناوری بلوتوث قابلیت اتصال به دستگاه را دارد.

یکی از بزرگترین ویژگی های آمازون فایر تلویزیون جستجوی صوتی است. برای جستجوی یک فیلم خاص فقط دکمه میکروفن را نگه دارید و کلمه یا عبارت را بیان کنید و نتایج جستجو بر صفحه تلویزیون  نمایش داده نخواهد شد.

 

سرویس های آمازون فایر تلویزیون چیست :

 سرویس های آمازون فایر تلویزیون براى کاربران شامل: برنامه هاى تلویزیونی، فیلم ها ، سریال ها و سرویس بازى (به صورت سه بعدى) مى باشد.

با استفاده از کنترل از راه دور، می توانید از منوهای روی صفحه نمایش برنامه هاى که شامل  برنامه هاى تلویزیونی، فیلم ها و برنامه هاى بازى را انتخاب کنید.

 بیشتر این سرویس ها در قسمت  Amazon Prime video service  قرار دارند ، که براى اسفاده از این برنامه ها باید عضو  آمازون پرایم باشید و اگر نیستید مى توانید با وارد کردن اطلاعات شخصى و اطلاعات کارت اعتبارى عضو شوید.

 

نسل اول آمازون فایر تلویزیون :

در تاریخ ٢ آوریل ٢٠١٤ میلادى ، نسل اول آمازون فایر تلویزیون به ارزش ٩٩ دلار در ایالات متحده آمریکا عرضه شد. 

نسل اول این دستگاه  داراى حجم ٢ گیگابایت رم  و ٨ گیگابایت حافظه داخلى مى باشد. همچنین داراى  دو سیم کارت Wi-Fi MIMO و یک کنترل از راه دور بلوتوثى با میکروفون برای جستجوی صوتی مى باشد.

 

نسل دوم  آمازون فایر تلویزیون :

در اواخر سال ٢٠١٥ میلادى، آمازون فایر تلویزیون آمازون نسل دوم به نام Sloane را عرضه کرد.

 با ارتقاع  سرعت  پردازنده ، پشتیبانی 4K UHD که سبب بالارفتن کیفیت این محصول شده .

 

نسل سوم  آمازون فایر تلویزیون :

در ٢٧ سپتامبر ٢٠١٧ میلادى، آمازون اعلام کرد نسل سوم  آمازون فایر تلویزیون ، همراه با پنج محصول جدید دیگر از آمازون  مى باشد.

 

معرفى آخرین مدل آمازون فایر :

در ٣١ اکتبر سال ٢٠١٨ میلادى، آمازون آخرین نسخه فایر تلویزیون (مدل سوم) خود را معرفى کرد، که با پشتبانى 4K UHD به مبلغ حدود ٥٠ دلار عرضه نمود. علاوه بر این همچنین الکسا (Alexa) دستیار هوشمند آمازون قابلیت کنترل صدا دارد. این دستگاه با ضخامت ٠.٧٢ اینچى و  دارای یک پردازنده چهار هسته ای ١.٧ مى باشد، که از رم (RAM) 1.5GB با ظرفیت داخلى 16GB برخوردار است. 

 

 کابین فایر تلویزیون (The Fire TV Cube):

در در ژوئن ٢٠١٨ میلادى، کابین فایر تلویزیون  به عنوان ترکیبی از Fire TV و Echo Dot راه اندازی شد.  

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب