× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۸,۱۱,۰۸
2290

ایرانیان از دیر باز به داشتن موهای پرپشت و ضخیم در جهان مشهور بوده اند ، اگر یک نگاهی به نقش های قدیمی بر روی تخت جمشید و کتیبه های به جا مانده از آن زمان بیندازید به این مهم پی خواهید برد ، پس یه جرات می توان گفت که اگر راه کارهای سنتی از راهکارهای علمی جلوتر نباشند ، عقب تر هم نیستند ، بنابرین ما امروز برای شما مطالبی کاملا سنتی و گیاهی برای افزایش ضخامت مو تهیه کرده ایم که قطعا با انجام مرتب این موارد نتیجه ی مورد نظر را خواهید گرفت.


چگونه موهایی پرپشت داشته باشیم؟

موی پرپشت

بعضی افراد موهای کم پشتی دارند. برخی دیگر به اندازه بقیه افراد مو دارند اما از آنجا که تار های موهایشان نازک است کم پشت به نظر می رسد.

در این مطلب به کمک طب سنی نسخه هایی برای افزایش ضخامت تار های مو به شما پیشنهاد می دهیم

اول علت را بشناسید

 

تارموی

این موضوع می تواند به علت تخلخل پوست و گشاد بودن منافذ پوست باشد که خود را به شکل نرمی پوست، نازکی تارهای مو و ریزش مو نشان میدهد.

ویژگیهای ژنتیک، حمام با آب بسیار گرم، تغذیه نامناسب و ... میتواند به عنوان دلیل این موضوع مطرح شود ، همچنین افرادی که مزاج سرد دارند موی باریک تری نسبت به مزاجهای دیگران دارند.

چه کار باید کرد؟ به طور کلی برای افزایش ضخامت مو ، باید ماده مو را افزایش داد و همچنین منافذ پوست و مواد زائد تجمع یافته را برطرف کرد. در همه اینها باید ۶ اصل یعنی هوا ، خواب و بیداری ، خوردن و نوشیدن ، ورزش و استراحت ، دفع مواد زائد و حفظ مواد ضروری در بدن و هیجانات روحی رعایت شود. به علاوه برای افزایش ماده مو ، سیستم گوارش و هضم و دفع باید به خوبی عمل کند .

اگر منافذ سرتنگ باشد چه کنیم ؟

تار مو

اگر مو باریک اما علائم خشکی در بدن وجود نداشته باشد ، به علت تنگی منافذ پوست ناشی از رطوبت غلیظ بلغمی است . برای درمان آن باید مواد اضافی با غذاهای ملین مثل آلو و ... از بدن دفع شود، غذای کمتر و با ادویه جات گرم مثل زیره و دارچین و فلفل خورده و از غذاهای سرد و تر پرهیز شود. باید حمام کردن بیشتر شود ، در این حالت روغن مالیدن به سر ممنوع است و مالش سر با نمک می تواند مفید باشد .

حال اگر منافذ سر گشاد باشد مادهای بهنام بخار دخانی از اخلاط بدن تولید میشود که هنگام دفع شدن رطوبت خود را از دست میدهد، منعقد شده و به مو تبدیل می شود. اگر منافذ پوست گشاد باشند، نمی گذارد ماده مو به خوبی منعقد و قسمتی از آن از منافذ گشاد تحلیل می رود، بنابراین مونازک میشود. درمان آن ماساژسر با روغن مورد و روغن آمله و روغن پرسیاوشان است. به علاوه هلیله کابلی و مازو در آب جوشانده و با آب آن سر را بشویید.

چطور سریع تر به نتیجه برسید ؟


با تمام نکاتی که گفته شد، اگر علت دقیق نازکی موهای خود را نمی شناسید اما می خواهید با راهکارهای ساده و خانگی به بهبود وضعیت موها و پرپشتی آنها کمک کنید ما پیشنهادات ساده تر هم برای تان داریم . نکاتی که رعایت کردن آنها می تواند به سادگی و سرعت بیشتر شما را به هدف تان برساند .

توصیه های خوراکی

 

انجیر

یک توصیه ساده برای افزایش ماده مو این است که ۷-۶ عدد انجیر را در گلاب خیسانده و کمی سرکه به آن اضافه کرده و روزانه مصرف کنید. استفاده از ماش پلو هم بسیار مفید است.

خوردن مربا آمله هم جزء غذاهایی است که ماده مو را افزایش میدهد. البته نکته مهم این است که در مصرف این موارد باید مداومت انجام گیرد.

 

یک گیاه جادویی

 

آلوورا

آلوئه ورا معجزه گر برای موهاست تا آنجا که می تواند موهای شما را تحریک کرده و آنها را ضخیم کند. برای این منظور با چاقو، ژل داخل دو برگ آلوئه ورا را بردارید و آن را روی سر بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. لازم نیست از شامپو استفاده کنید اما اگر بوی آلوئه ورا اذیت تان می کند، می توانید از شامپوی ملایم هم استفاده کنید.


پیاز درمانی کنید

 

پیاز

۲ تا ۳ عدد پیاز را پوست کنده و رنده کنید. آن را در یک پارچه کتان قرار دهید و دو طرف آن را گره بزنید و بگذارید تا آب پیاز دربیاید. پارچه را روی پوست سرتان مالش دهید. روی جاهای بدون مو تمرکز کنید و سپس بگذارید حداقل به مدت ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند. بعد از آن با آب ولرم بشویید.


تخم مرغ به کمک مو می آید

 

نخم مرغ

 

پروتئین سفیده تخم مرغ می تواند به ضخامت موهای شما کمک کند. ۳عدد سفیده تخم مرغ را در کاسه هم بزنید و اجازه دهید یک ساعت در دمای اتاق باقی بماند. می توانید عسل و روغن زیتون هم به آن اضافه کنید. این ماسک را روی موهای خشک گذاشته و ۲۰ دقیقه صبر کنید. بعد با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید.

برچسب ها : شامپو ضخیم کننده تار مو , داشتن موهای ضخیم , ضخیم شدن مو در طب سنتی , وازلین برای ضخیم شدن مو , ضخیم شدن موی سر در طب سنتی

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب