× کسب و کارتکنولوژی و فناوریمد و زیباییگردشگریهنر و آثار هنرىساعت و جواهرات مزایده ها و حراجى هااقتصادالکتریکی حساب کاربری
۱۳۹۷,۱۲,۱۶
3829

لیلى منتظرى یکى از نقاشان معاصر هستند که بخصوص در حوزه خوشنویسى و نقاشی خط مشغول به فعالیت مى باشند. طى گپى دوستانه که در خصوص ارزش هنر و جایگاه هنرمندان در جامعه امروزه ایران با ایشان داشته ام، بسیار شگفت زده شدم! در ابتدا امر حتى باعث سردر گمى من شدند چون داراى دیدگاه بسیار بازى هستند و در واقع بدون حاشیه به اصل موضوع پرداختند در حالى که بعضی ها اصرار دارند آسمان و ریسمان ببافند خیلى راحت اصل مطلب را بیان کردند،  به قول معرف والسلام نامه تمام. 

 

از کى و چه زمانى به هنر علاقه مند شدید ؟

از کودکى به هنر علاقه خاصى داشتم و از تابلو هاى نقاشى خیلى خوشم مى آمد و همچنین به خط و خوشنویسى علاقه داشتم.

 

تکنیک و شیوه کار شما در نقاشى چیست ؟

به نقاشى و خطاطى هردو علاقه دارم ولى در ابتدا خوشنویسى، نقاشی خط و نگارگرى کار مى کردم و حالا در زمینه نقاشى هم کار مى کنم.

آثار هنری لیلی منتظری

 

چه هنرمندى را در زمینه خوشنویسى به عنوان صاحب نظر یا پیش کسوت توصیه مى کنید ؟

امروزه خوشنویسان معاصر مطرح و خوب زیادى داریم که در این زمینه آثار زیبایى دارند ولى من علاقه خاصى به آثار میرزا غلامرضا اصفهانی دارم، آثارشان ساختارى بسیار مستحکم دارند.

 

براى هنر جویانى که علاقه به هنر به خصوص خوشنویسى دارند چه روندى را براى شروع کار توصیه مى کنید؟

هر کارى وقتى با کسب آگاهى کامل شروع شود بسیار خوب پیش خواهد رفت. براى خوشنویسى حتماً باید اطلاعات هنرى کاملى داشته باشند و از پایه شروع کنند. خوشنویسى نیاز دارد طراحى قوى داشته باشید و همچنین به اصول پایه طراحى تسلط داشته باشید.

آثار هنری لیلی منتظری

درباره جایگاه هنر و هنرمندان در ایران امروز نظرتان چیست؟

خوب این مبحثى نیست که بخواهیم به این راحتى درباره اش صحبت کنیم، بسیار عمیق مى باشد و احتیاج به زمان بیشترى براى بحث دارد.

 

در واقع مى خواهم به این موضوع اشاره کنم در برخى مواقع هنرمندان با برخورد بدى از جامعه روبه رو مى شوند که آثارشان چرا به این مبالغ بالا به فروش میرسد؟

آثارى که به مبالغ بالا در مزایده ها  فروخته مى شوند، کم و اتفاقى نادر است. باید برند و شناخته شده باشید تا کاریتان در حراجى ها به فروش برسد.

 

پس چرا در نقاط دیگر جهان هنرمندان راحت تر مى توانند شناخته شوند؟

بیشترین تمرکز جامعه هنرى ایران شامل پایتخت تهران مى باشد و به سختى هنرمندانى که خارج از تهران مشغول به فعالیت هستند، مى توانند وارد این قشر خاص شوند... که متاسفانه یکى از بزرگترین مشکلات براى هنرمندان مى باشد.

نقاشی لیلی منتظری

 

 

دیدگاه ها :
نوشتن مطلب